ABIP.pl logo

prowadzony przez:
Miejski Ośrodek Pomocy Rodzinie


BIP > Sygnalista



Zgłoszenie naruszenia prawa – sygnalista

Działając na podstawie dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2019/1937 z dnia 23 października 2019 r. w sprawie ochrony osób zgłaszających nieprawidłowości, Miejski Ośrodek Pomocy Rodzinie uruchomił kanały zgłaszania naruszeń prawa.

Sygnalistami mogą być osoby, które uzyskały informacje na temat naruszeń, w kontekście związanym z pracą:

  • Pracownicy Miejskiego Ośrodka Pomocy Rodzinie,
  • Emeryci, renciści, a także byli pracownicy Miejskiego Ośrodka Pomocy Rodzinie,
  • Osoby ubiegająca się o zatrudnienie w Miejskim Ośrodku Pomocy Rodzinie,
  • Osoby związane z Miejskim Ośrodkiem Pomocy Rodzinie na podstawie umowy cywilnoprawnej,
  • Przedsiębiorcy i inne osoby prowadzące działalność na własny rachunek współpracujący z Miejskim Ośrodkiem Pomocy Rodzinie oraz ich pracownicy,
  • Wolontariusze, stażyści.

Przedmiotem zgłoszenia mogą być informacje, dotyczące następujących dziedzin:

  • Zamówienia publiczne,
  • Usługi, produkty i rynki finansowe,
  • Bezpieczeństwo produktów i ich zgodność z wymogami,
  • Bezpieczeństwo transportu,
  • Ochrona środowiska,
  • Zdrowie publiczne,
  • Ochrona prywatności i danych osobowych,
  • Bezpieczeństwo sieci i systemów informatycznych,
  • Interesy finansowe i rynek wewnętrzny Unii Europejskiej.

Wszelkie informacje o naruszeniu prawa w Miejskim Ośrodku Pomocy Rodzinie, w tym uzasadnione podejrzenie o zaistniałym lub potencjalnym naruszeniu prawa, do którego może dojść, należy zgłaszać:

  • Telefonicznie, dzwoniąc pod numer 63 24 99 667,
  • Pisemnie, na adres poczty elektronicznej: sygnalista@moprkonin.lm.pl,
  • Osobiście, do protokołu, po wcześniejszym umówieniu się telefonicznym lub e- mailowym,
  • Pisemnie, na adres pocztowy: 62-510 Konin, ul. Przyjaźni 5, w kopercie z dopiskiem „zgłoszenie naruszeń”.

Zgłoszenie może mieć charakter:

  • Jawny, gdy osoba dokonująca zgłoszenia zgadza się na ujawnienie swojej tożsamości osobom zaangażowanym w wyjaśnienie zgłoszenia,
  • Poufny, gdy osoba dokonująca zgłoszenia nie zgadza się na ujawnienie swoich danych i dane podlegają utajnieniu,
  • Anonimowy, gdy osoba dokonująca zgłoszenia nie ujawnia swojej tożsamości.

Zgłoszenie powinno zawierać w szczególności:

  • Dane osoby zgłaszającej, tj. imię, nazwisko, stanowisko służbowe, dane kontaktowe (e-mail lub adres korespondencyjny),
  • Miejsce pracy (w przypadku zgłoszeń pracowników wykonawców i kontrahentów współpracujących z Ośrodkiem),
  • Datę i miejsce sporządzenia zgłoszenia,
  • Dane osób, które dopuściły się naruszenia prawa, tj. imię, nazwisko, stanowisko, miejsce pracy,
  • Opis nieprawidłowości (datę, miejsce i okoliczności naruszenia prawa),
  • Informację, czy zgłaszający wyraża zgodę na ujawnienie swojej tożsamości,
  • Zgłoszenie dodatkowo może zostać udokumentowane zebranymi dowodami i wykazem świadków.

Zgłoszenia można dokonać na formularzu załączonym poniżej.


Pobierz aplikację do wyświetlania załączników: Pobierz aplikację Acrobat Reader - dokumenty pdf

strzałka do góry