BIP > Deklaracja dostępności
Dom Pomocy Społecznej „Przystań” zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Deklaracja dostępności dotyczy strony http://biuletyn.abip.pl/dpsprzystan/.
Data publikacji i aktualizacji strony
- data publikacji strony internetowej:
- data ostatniej istotnej aktualizacji:
Stan dostępności cyfrowej
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej:
- część dokumentów nie jest dostępnych cyfrowo, ponieważ zostały wytworzone przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej lub zostały przekazane przed podmioty zewnętrzne i nie ma możliwości ingerencji w ich treść
- część obrazów nie posiada tekstu alternatywnego
Niedostępne treści
Niezgodność z załącznikiem
Nie dotyczy.
Przygotowanie deklaracji dostępności i jej aktualizacja
- data sporządzenia deklaracji:
- data ostatniego przeglądu deklaracji:
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą kontaktową jest Anna Szczęśniak – mailowo socjalny@domprzystan.org.pl lub telefonicznie 32 251 52 16 wew.27, 19, 18.
Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.
Zgłaszając takie żądanie podaj:
- swoje imię i nazwisko,
- swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
- dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
- opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.
Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.
Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.
Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.
Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością
Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej, odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.
Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.
Ewentualną skargę złóż listownie lub mailem do kierownictwa naszej instytucji:
- Pani Anna Piotrowska – Dyrektor Domu Pomocy Społecznej "Przystań",
- adres: ul. Adamskiego 22, 40-069 Katowice,
- e-mail: anna.piotrowska@domprzystan.org.pl.
Pomocne mogą być informacje, które można znaleźć na rządowym portalu gov.pl.
Możesz także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję w Twojej sprawie.
Pozostałe informacje
Dostępność architektoniczna
Podstawowe informacje o obiekcie
- Budynek Domu Pomocy Społecznej
- adres: ul. Adamskiego 22, 40-069 Katowice.
Dostępność wejścia do budynku i przechodzenia przez obszary kontroli.
Do budynku prowadzą 2 wejścia: główne i boczne. Wejście bezpośrednio z chodnika – nie ma schodów, a szerokość drzwi pozwala na wjazd wózka inwalidzkiego. Dalsze poruszanie się uniemożliwiają schody.
Wejście do budynku dla osób z niepełnosprawnością ruchową znajduje się z boku budynku od strony parkingu.
Wejście z boku budynku oznakowane jest dla osób z niepełnosprawnością. Przy wejściu do budynku znajduje się podjazd z kostki brukowej umożliwiający wjazd do budynku. Drzwi aluminiowe z uchwytem do otwierania. Istnieje możliwość poruszania się na wózku.
Informacja o rozkładzie pomieszczeń w budynku jest zapewniona w sposób głosowy (portier, punkt informacyjny). Punkt informacyjny z obniżoną ladą zlokalizowany jest na parterze budynku. Na parterze budynku nie ma toalety dostosowanej dla osób z niepełnosprawnością.
Dostępność korytarzy, schodów i wind.
Budynek dostępny dla wszystkich posiada windę dla osób z niepełnosprawnością. Wejście do windy znajduje się od strony tylnej budynku. Winda posiada systemem przywoławczy serwisu w przypadku awarii, a także opisane językiem brajla numery pięter. Dostępna jest także informacja głosowa.
Na piętrach znajdują się toalety dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych. Szerokość korytarzy oraz drzwi na wszystkich piętrach zapewnia swobodne poruszanie się osobom na wózkach inwalidzkich.
Rodzaje dostosowań wewnątrz budynku
Brak dodatkowych dostosowań.
Dom Pomocy Społecznej „Przystań” na chwilę obecną nie dysponuje pochylniami, platformami, oznaczeniami kontrastowymi dla osób niewidomych i słabo widzących. Natomiast Dom Pomocy Społecznej posiada pętlę indukcyjną oraz oznaczenia w alfabecie brajla.
Miejsca parkingowe wyznaczone dla osób niepełnosprawnych
Przy budynku znajdują się dwa miejsca postojowe wyznaczone dla Domu Pomocy Społecznej „Przystań”, dodatkowo mamy miejsce postojowe przeznaczone dla osób z niepełnosprawnością.
Wstęp z psem asystującym
Informujemy, że na teren budynku można wejść z psem asystującym oraz psem przewodnikiem.
Dostępność komunikacyjno-informacyjna
Tłumacz języka migowego
Dom Pomocy Społecznej „Przystań” w Katowicach nie dysponuje środkami umożliwiającymi elektroniczną komunikację z tłumaczem języka migowego. Osoby niesłyszące, które chcą skorzystać z usług tłumacza migowego w sprawach należących do kompetencji DPS „Przystań” Katowice mogą udać się do Biura Obsługi Mieszkańców Urzędu Miasta Katowice przy ulicy Rynek 1 na stanowisko informacji. W Biurze Obsługi Mieszkańców działa system tłumaczenia języka migowego on-line „toktutok”. Dzięki temu możliwe jest tłumaczenie konsekutywne lub symultaniczne języka migowego on-line na bazie wideokonferencji w rzeczywistym czasie trwania rozmowy, wykonywane przez tłumacza, w formie tłumaczenia rozmowy trójstronnej, w czasie której tłumacz dokonuje tłumaczenia pomiędzy osobą używającą polskiego języka migowego lub systemu językowo migowego, a osobą używającą języka polskiego fonicznego. Dodatkowo pracownicy Działu Terapeutyczno-Socjalnego oraz Działu Pielęgnacyjno- Opiekuńczego przeszli szkolenie posługiwania się językiem migowym w stopniu podstawowym.
Wniosek o zapewnienie dostępności w zakresie dostępności architektonicznej oraz informacyjno-komunikacyjnej
W przypadku żądania zapewnienia dodatkowej dostępności w zakresie dostępności architektonicznej i/lub informacyjno-komunikacyjnej uzupełnij i odeślij następujący wniosek o zapewnienie dostępności.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
Kamil Nachlik Kierownik Działu Administracyjno-Gospodarczego jako koordynator dostępności architektonicznej.
Anna Szczęśniak Instruktor ds. Kulturalno-Oświatowych w DTS jako koordynatora dostępności cyfrowej oraz usług społecznych.
Pobierz aplikację do wyświetlania załączników:![]()
Raport o stanie zapewniania dostępności podmiotu publicznegoRaport o stanie zapewniania dostępności podmiotu publicznego
Pobierz aplikację do wyświetlania załączników:![]()