BIP > Deklaracja dostępności
DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI DOMU POMOCY SPOŁECZNEJ W RUDZIE Dom Pomocy Społecznej w Rudzie zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Data publikacji i aktualizacji strony: Deklaracja dostępności dotyczy stron internetowych: http://www.dpsruda.pl/ oraz BIP: https://www.biuletyn.abip.pl/dps-ruda/ Data publikacji strony internetowej: 9 maj 2012 r. Data ostatniej istotnej aktualizacji: 3 kwietnia 2025 r. Stan dostępności cyfrowej: Strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej. • strona internetowa spełnia większość wymagań zawartych w załączniku do ustawy o dostępności cyfrowej; • strona internetowa nie zawiera błędów dostępności cyfrowej uniemożliwiających użytkownikom odczyt lub zrozumienie prezentowanych istotnych treści, w tym użytkownikom korzystającym z technologii wspomagających lub używających niestandardowych sposobów nawigacji; • strona internetowa nie zawiera błędów dostępności cyfrowej uniemożliwiających użytkownikom skorzystanie z oferowanych usług, w tym użytkownikom korzystającym z technologii wspomagających lub używających niestandardowych sposobów nawigacji. Niezgodność z załącznikiem: Formularz kontaktowy nie ma etykiet tekstowych powiązanych z polami i może być problematyczny dla osób, które korzystają z czytnika ekranu. Możesz skontaktować się z nami: • pisząc na adres e-mailowy: sekretariat@dpsruda.pl • wysyłając wiadomość ePUAP – adres skrytki: /DPSRuda/SkrytkaESP lub na adres e-doręczeń: AE:PL-43076-27292-FDWSD-35, • dzwoniąc do nas na numer tel. (17) 22-33-151 lub (17) 22-33-113. Dane adresowe: Dom Pomocy Społecznej im. Świętego Jana Pawła II w Rudzie Ruda 102, 39 – 122 Kamionka Treści nieobjęte przepisami: • Zdjęcia nie posiadają napisów dla osób niesłyszących i głuchych. Część z opublikowanych zdjęć nie posiada opisu alternatywnego, mają one charakter promocyjny. • Niektóre linki nie posiadają treści ani tytułu. • Dokumenty archiwalne opublikowane na stronie przed 23 września 2018 r. nie są dostępne. Nie mamy prawnego obowiązku dostosowywania tych dokumentów. Jeżeli potrzebujesz dostępu do nich, skontaktuj się z nami i wskaż dokładnie, które z nich potrzebujesz i jak powinniśmy je dostosować. Nadmierne koszty: Wirtualny spacer nie jest dostępny cyfrowo. Zapewnienie dostępności tej funkcji oznacza bardzo wysokie koszty, które oceniliśmy jako nadmierne obciążenie opisane w ustawie o dostępności cyfrowej. Oceniliśmy to na podstawie: analizy kosztów dostępności cyfrowej funkcji wirtualnego spaceru. Przygotowanie deklaracji dostępności • Data sporządzenia pierwszej deklaracji: 29 grudzień 2022 r. • Data ostatniego przeglądu deklaracji: 10 marzec 2024 r. • Data aktualnego przeglądu deklaracji: 26 marzec 2025 r. Deklarację sporządziliśmy na podstawie samooceny w oparciu o Listę kontrolną do badania dostępności cyfrowej strony internetowej v. 2.2 (docx, 0,12MB): https://www.gov.pl/attachment/1a3e2bb5-6d60-4897-ac2f-07a8e91e70ed oraz testu automatycznego stron internetowych: https://www.powermapper.com/products/sortsite/ Udogodnienia, ograniczenia i inne informacje: • Przejrzysty i czytelny układ materiałów. • Wyszukiwarka. • Strona jest częściowo rozpoznawalna przez programy czytające dla osób niewidomych Window-Eyes, JAWS czy NVDA. Elementy w których zapewniono wyższy od wymaganego poziom dostępności cyfrowej: nie dotyczy Plany likwidacji błędów dostępności cyfrowej: Planujemy przed końcem 2025 przebudować stronę. Podczas przebudowy zamierzamy zlikwidować wszystkie błędy dostępności cyfrowej o których mowa powyżej. Skróty klawiszowe: • Strona internetowa nie jest wyposażona w skróty klawiaturowe, które mogły by wchodzić w konflikt z technologiami asystującymi (np. programy czytające), systemem lub aplikacjami użytkowników. Informacje zwrotne i dane kontaktowe: Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tych stron internetowych możesz zgłosić do Pani Anety Podgórskiej, adres poczty e-mail: sekretariat@dpsruda.pl. Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu (17) 22-33-151 lub (17) 22-33-113. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności. Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów. Zgłaszając takie żądanie należy podać: • dane kontaktowe osoby występującej z żądaniem, • wskazanie strony internetowej, lub elementu strony internetowej, które mają być dostępne cyfrowo, • wskazanie sposobu kontaktu z osobą występującą z żądaniem, • wskazanie alternatywnego sposobu dostępu, jeżeli dotyczy, Na zgłoszenie odpowiemy bez zbędnej zwłoki, jednak nie później niż w terminie 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy o tym. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej strony internetowej lub elementu strony internetowej, nie będzie mogło nastąpić w terminie, wówczas niezwłocznie powiadomimy Pana/Panią o przyczynach opóźnienia oraz terminie, w którym zapewni dostępność cyfrową wskazanej strony internetowej lub elementu strony internetowej, jednak nie dłuższym niż dwa miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Pana/Pani żądaniu, zaproponujemy dostęp do nich w alternatywny sposób. Przygotowaliśmy wniosek o zapewnienie dostępności, nie jest on obligatoryjny, można z niego skorzystać. Wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej – do pobrania (w wersji WORD) Wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej – do pobrania (w wersji PDF) Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością: Jeżeli w odpowiedzi na Pana/Pani wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej, odmówimy zapewnienia żądanej dostępności cyfrowej, a Pan/Pani nie zgadza się z tą odmową, ma Pan/Pani prawo złożyć skargę. Skargę ma Pan/Pani prawo złożyć także, jeśli nie zgadza się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który został zaproponowany w odpowiedzi na wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej. Ewentualną skargę można złożyć listownie lub drogą elektroniczną do Dyrektora DPS im. Świętego Jana Pawła II w Rudzie: Dyrektor Domu Pomocy Społecznej im. Świętego Jana Pawła II w Rudzie Ruda 102, 39 – 122 Kamionka e-mail: sekretariat@dpsruda.pl ePUAP – adres skrytki: /DPSRuda/SkrytkaESP adres e-doręczeń: AE:PL-43076-27292-FDWSD-35 Do skarg rozpatrywanych w postępowaniach w sprawie zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej lub elementu strony internetowej, stosuje się przepisy działu VIII ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego. Pomocne mogą być informacje, które można znaleźć na rządowym portalu: https://www.gov.pl/web/gov/zloz-wniosek-o-zapewnienie-dostepnosci-cyfrowej-strony-internetowej-lub-aplikacji-mobilnej. Pan/Pani może także poinformować o tej sprawie Rzecznika Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję w swojej sprawie. Link do strony internetowej Rzecznika Praw Obywatelskich: https://bip.brpo.gov.pl/ Pozostałe informacje: Aplikacje mobilne: Dom Pomocy Społecznej im. Świętego Jana Pawła II w Rudzie nie posiada aplikacji mobilnych. Dostępność architektoniczna: Adres siedziby: Dom Pomocy Społecznej im. Świętego Jana Pawła II w Rudzie Ruda 102, 39 – 122 Kamionka Budynek Domu Pomocy Społecznej im. Świętego Jana Pawła II położony jest w miejscowości Ruda gmina Sędziszów Młp. powiat Ropczycko-Sędziszowski. Usytuowany jest nad zalewem rzeki Tuszymka w Kamionce, teren otoczony lasami. Budynek Domu Pomocy Społecznej im. Świętego Jana Pawła II w Rudzie jest budynkiem trzykondygnacyjnym, bez podpiwniczenia wolno stojącym. Obiekt składa się z trzech przylegających do siebie budynków z których główny trzykondygnacyjny to budynek mieszkalny w którym przebywają pensjonariusze a pozostałe dwa budynki parterowe pełnią funkcje pomocnicze-techniczne. Wszystkie budynki stanowią jedną całość i powiązane są ze sobą funkcjonalnie. Teren obiektu jest ogrodzony. Dojazd do DPS w Rudzie: Dojazd do obiektu od strony południowej od Autostrady A-4 i Sędziszowa Młp jest możliwy drogą nr 1225 R. Od strony wschodniej miejscowości Czarna Sędziszowska jest możliwy drogą nr 1232 R. Dojazd i dostęp do budynku - droga utwardzona. Informacje o miejscu i sposobie korzystania z miejsc parkingowych wyznaczonych dla osób z niepełnosprawnością: Przed budynkiem DPS w Rudzie wyznaczone są miejsca do parkowania. Dla osób z niepełnosprawnością wyznaczono 2 miejsca do parkowania. Podjazd do budynku z poziomu parkingu, umożliwia wjazd dla osób z wózkiem. Opis dostępności wejść do budynku: Główne wejście do budynku DPS w Rudzie wyposażone jest w podjazd dla wózków inwalidzkich. Wejście do budynku od strony zalewu na Tuszymce posiada podjazd dla osób niepełnosprawnych na wózkach inwalidzkich. Przy głównym wejściu można wejść po schodach, na których nie ma platformy schodowej. Schody posiadają barierki. Stopnie nie są wyróżnione w sposób wizualny taśmą kontrastową. Drzwi wejściowe automatycznie rozsuwane. Budynek wyposażony jest w dzwonek przywoławczy przy drzwiach wejściowych głównych, który zapewnia wsparcie osobie ze szczególnymi potrzebami jako dostęp alternatywny. Opis dostępności korytarzy, schodów i wind: Budynek posiada 4 klatki schodowe oraz dwie windy osobowe. Jedna winda znajduje się wewnątrz budynku i umożliwia transport na I i II piętro. Druga winda znajduje się od strony południowej budynku i umożliwia transport na I piętro. Obydwie winy wyposażone są w przyciski w języku Braille'a i komunikaty głosowe. Budynek jest w pełni dostępny dla osób poruszających się na wózku i można dostać się na wszystkie kondygnacje. Szerokie korytarze pozwalają na manewrowanie wózkiem inwalidzkim. Schody wewnętrzne wyposażone są w poręcze. Stopnie w centralnej klatce schodowej są wyróżnione w sposób wizualny taśmą kontrastową. Miejscem pierwszego kontaktu jest sekretariat znajdujący się na parterze. Na terenie DPS w Rudzie nie ma tyflomap, pomieszczenia nie są oznaczone tabliczkami z wypukłymi cyframi i alfabetem Braille'a. Brak jest dźwiękowego systemu nawigacji dla osób niewidomych. Toalety: W budynku znajdują się łazienki przystosowane dla osób niepełnosprawnych na każdym piętrze. Toalety dla osób z niepełnosprawnościami wyposażone są w system przywołań. Informacja o prawie wstępu z psem asystującym i ewentualnych uzasadnionych ograniczeniach: Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem. Zgodnie z art. 20a ustawy z dnia 27 sierpnia 1997r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych - osoba niepełnosprawna wraz z psem asystującym ma prawo wstępu: do obiektów użyteczności publicznej, w szczególności: budynków i ich otoczenia przeznaczonych na potrzeby administracji publicznej, wymiaru sprawiedliwości, kultury, oświaty, szkolnictwa wyższego, nauki, opieki zdrowotnej, opieki społecznej i socjalnej, obsługi bankowej, handlu, gastronomii, usług, turystyki, sportu, obsługi pasażerów w transporcie kolejowym, drogowym, lotniczym, morskim lub wodnym śródlądowym, świadczenia usług pocztowych lub telekomunikacyjnych oraz innych ogólnodostępnych budynków przeznaczonych do wykonywania podobnych funkcji, w tym także budynków biurowych i socjalnych. Warunkiem skorzystania z uprawnienia jest wyposażenie psa asystującego w uprząż oraz posiadanie przez osobę niepełnosprawną certyfikatu potwierdzającego status psa asystującego i zaświadczenia o wykonaniu wymaganych szczepień weterynaryjnych. Status psa asystującego potwierdza certyfikat wydawany po odbyciu odpowiedniego szkolenia. Certyfikat wydaje uprawniony do tego podmiot prowadzący szkolenie psów asystujących, wpisany do rejestru podmiotów uprawnionych do wydawania certyfikatów. Dostępność komunikacyjno-informacyjna: W Domu Pomocy Społecznej im. Świętego Jana Pawła II w Rudzie znajduje się przenośna pętla indukcyjna, dla osób słabosłyszących, z których można skorzystać bezpłatnie. Dom nie posiada oznaczeń kontrastowych ani schematów dotykowych. Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością architektoniczną lub informacyjno-komunikacyjną: Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności architektonicznej lub informacyjno-komunikacyjnej. Zgłaszając takie żądanie należy podać: • dane kontaktowe wnioskodawcy, • wskazanie bariery utrudniającej lub uniemożliwiającej dostępność w zakresie architektonicznym lub informacyjno-komunikacyjnym, • wskazanie sposobu kontaktu z wnioskodawcą, • wskazanie preferowanego sposobu zapewnienia dostępności, jeżeli dotyczy. Na Pana/Pani zgłoszenie odpowiemy bez zbędnej zwłoki, jednak nie później niż w terminie 14 dni od dnia złożenia wniosku o zapewnienie dostępności. Jeżeli zapewnienie dostępności, w zakresie określonym we wniosku o zapewnienie dostępności, nie jest możliwe w ww. terminie, powiadomimy Pana/Panią niezwłocznie o przyczynach opóźnienia i wskażemy nowy termin zapewnienia dostępności, nie dłuższy niż 2 miesiące od dnia złożenia wniosku o zapewnienie dostępności. W przypadkach uzasadnionych wyjątkowymi okolicznościami, gdy zapewnienie dostępności w zakresie określonym we wniosku o zapewnienie dostępności jest niemożliwe lub znacznie utrudnione, w szczególności ze względów technicznych lub prawnych, niezwłocznie zawiadomimy Pana/Panią o braku możliwości zapewnienia dostępności i zaproponujemy dostęp do nich w alternatywny sposób. W postępowaniu w przedmiocie wniosku o zapewnienie dostępności nie stosuje się przepisów ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego, z wyjątkiem przepisów dotyczących wyłączenia pracowników organu, doręczeń, sposobu obliczania terminów, uzupełniania braków formalnych i przekazywania wniosku zgodnie z właściwością. Przygotowaliśmy wniosek o zapewnienie dostępności, nie jest on obligatoryjny, można z niego skorzystać. Wniosek o zapewnienie dostępności architektonicznej lub informacyjno-komunikacyjnej - do pobrania (w wersji WORD) Wniosek o zapewnienie dostępności architektonicznej lub informacyjno-komunikacyjnej - do pobrania (w wersji PDF) W przypadku gdy DPS w Rudzie nie zapewni wnioskodawcy dostępności, zgodnej z żądaniem służy Panu/Pani prawo złożenia skargi na brak dostępności do Prezesa Zarządu PFRON, w terminie 30 dni od dnia, w którym upłynął odpowiednio termin: • 14 dni od dnia złożenia wniosku o zapewnienie dostępności. • podany przez DPS w Rudzie jako nowy termin zapewnienia dostępności, nie dłuższy niż 2 miesiące od dnia złożenia wniosku o zapewnienie dostępności, wskazany w powiadomieniu. • otrzymania zawiadomienia, o wyjątkowych okolicznościach niemogących zapewnić dostępności. Posiada Pan/Pani prawo poinformowania o tej sprawie Rzecznika Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję w swojej sprawie. Link do strony internetowej Rzecznika Praw Obywatelskich: https://bip.brpo.gov.pl/DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI DOMU POMOCY SPOŁECZNEJ W RUDZIE
Dom Pomocy Społecznej w Rudzie zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Data publikacji i aktualizacji strony:
Deklaracja dostępności dotyczy stron internetowych: http://www.dpsruda.pl/ oraz BIP: https://www.biuletyn.abip.pl/dps-ruda/
Data publikacji strony internetowej: 9 maj 2012 r.
Data ostatniej istotnej aktualizacji: 3 kwietnia 2025 r.
Stan dostępności cyfrowej:
Strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.
• strona internetowa spełnia większość wymagań zawartych w załączniku do ustawy o dostępności cyfrowej;
• strona internetowa nie zawiera błędów dostępności cyfrowej uniemożliwiających użytkownikom odczyt lub zrozumienie prezentowanych istotnych treści, w tym użytkownikom korzystającym z technologii wspomagających lub używających niestandardowych sposobów nawigacji;
• strona internetowa nie zawiera błędów dostępności cyfrowej uniemożliwiających użytkownikom skorzystanie z oferowanych usług, w tym użytkownikom korzystającym z technologii wspomagających lub używających niestandardowych sposobów nawigacji.
Niezgodność z załącznikiem:
Formularz kontaktowy nie ma etykiet tekstowych powiązanych z polami i może być problematyczny dla osób, które korzystają z czytnika ekranu.
Możesz skontaktować się z nami:
• pisząc na adres e-mailowy: sekretariat@dpsruda.pl
• wysyłając wiadomość ePUAP – adres skrytki: /DPSRuda/SkrytkaESP lub na adres e-doręczeń: AE:PL-43076-27292-FDWSD-35,
• dzwoniąc do nas na numer tel. (17) 22-33-151 lub (17) 22-33-113.
Dane adresowe:
Dom Pomocy Społecznej im. Świętego Jana Pawła II w Rudzie
Ruda 102,
39 – 122 Kamionka
Treści nieobjęte przepisami:
• Zdjęcia nie posiadają napisów dla osób niesłyszących i głuchych. Część z opublikowanych zdjęć nie posiada opisu alternatywnego, mają one charakter promocyjny.
• Niektóre linki nie posiadają treści ani tytułu.
• Dokumenty archiwalne opublikowane na stronie przed 23 września 2018 r. nie są dostępne. Nie mamy prawnego obowiązku dostosowywania tych dokumentów. Jeżeli potrzebujesz dostępu do nich, skontaktuj się z nami i wskaż dokładnie, które z nich potrzebujesz i jak powinniśmy je dostosować.
Nadmierne koszty:
Wirtualny spacer nie jest dostępny cyfrowo. Zapewnienie dostępności tej funkcji oznacza bardzo wysokie koszty, które oceniliśmy jako nadmierne obciążenie opisane w ustawie o dostępności cyfrowej. Oceniliśmy to na podstawie: analizy kosztów dostępności cyfrowej funkcji wirtualnego spaceru.
Przygotowanie deklaracji dostępności
• Data sporządzenia pierwszej deklaracji: 29 grudzień 2022 r.
• Data ostatniego przeglądu deklaracji: 10 marzec 2024 r.
• Data aktualnego przeglądu deklaracji: 26 marzec 2025 r.
Deklarację sporządziliśmy na podstawie samooceny w oparciu o Listę kontrolną do badania dostępności cyfrowej strony internetowej v. 2.2 (docx, 0,12MB): https://www.gov.pl/attachment/1a3e2bb5-6d60-4897-ac2f-07a8e91e70ed
oraz testu automatycznego stron internetowych:
https://www.powermapper.com/products/sortsite/
Udogodnienia, ograniczenia i inne informacje:
• Przejrzysty i czytelny układ materiałów.
• Wyszukiwarka.
• Strona jest częściowo rozpoznawalna przez programy czytające dla osób niewidomych Window-Eyes, JAWS czy NVDA.
Elementy w których zapewniono wyższy od wymaganego poziom dostępności cyfrowej: nie dotyczy
Plany likwidacji błędów dostępności cyfrowej:
Planujemy przed końcem 2025 przebudować stronę. Podczas przebudowy zamierzamy zlikwidować wszystkie błędy dostępności cyfrowej o których mowa powyżej.
Skróty klawiszowe:
• Strona internetowa nie jest wyposażona w skróty klawiaturowe, które mogły by wchodzić w konflikt z technologiami asystującymi (np. programy czytające), systemem lub aplikacjami użytkowników.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe:
Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tych stron internetowych możesz zgłosić do Pani Anety Podgórskiej, adres poczty e-mail: sekretariat@dpsruda.pl.
Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu (17) 22-33-151 lub (17) 22-33-113.
Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności.
Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.
Zgłaszając takie żądanie należy podać:
• dane kontaktowe osoby występującej z żądaniem,
• wskazanie strony internetowej, lub elementu strony internetowej, które mają być dostępne cyfrowo,
• wskazanie sposobu kontaktu z osobą występującą z żądaniem,
• wskazanie alternatywnego sposobu dostępu, jeżeli dotyczy,
Na zgłoszenie odpowiemy bez zbędnej zwłoki, jednak nie później niż w terminie 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem.
Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy o tym. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej strony internetowej lub elementu strony internetowej, nie będzie mogło nastąpić w terminie, wówczas niezwłocznie powiadomimy Pana/Panią o przyczynach opóźnienia oraz terminie, w którym zapewni dostępność cyfrową wskazanej strony internetowej lub elementu strony internetowej, jednak nie dłuższym niż dwa miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem.
Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Pana/Pani żądaniu, zaproponujemy dostęp do nich w alternatywny sposób.
Przygotowaliśmy wniosek o zapewnienie dostępności, nie jest on obligatoryjny, można z niego skorzystać.
Wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej – do pobrania (w wersji WORD)
Wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej – do pobrania (w wersji PDF)
Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością:
Jeżeli w odpowiedzi na Pana/Pani wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej, odmówimy zapewnienia żądanej dostępności cyfrowej, a Pan/Pani nie zgadza się z tą odmową, ma Pan/Pani prawo złożyć skargę.
Skargę ma Pan/Pani prawo złożyć także, jeśli nie zgadza się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który został zaproponowany w odpowiedzi na wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.
Ewentualną skargę można złożyć listownie lub drogą elektroniczną do Dyrektora DPS im. Świętego Jana Pawła II w Rudzie:
Dyrektor Domu Pomocy Społecznej im. Świętego Jana Pawła II w Rudzie
Ruda 102,
39 – 122 Kamionka
e-mail: sekretariat@dpsruda.pl
ePUAP – adres skrytki: /DPSRuda/SkrytkaESP
adres e-doręczeń: AE:PL-43076-27292-FDWSD-35
Do skarg rozpatrywanych w postępowaniach w sprawie zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej lub elementu strony internetowej, stosuje się przepisy działu VIII ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego.
Pomocne mogą być informacje, które można znaleźć na rządowym portalu: https://www.gov.pl/web/gov/zloz-wniosek-o-zapewnienie-dostepnosci-cyfrowej-strony-internetowej-lub-aplikacji-mobilnej.
Pan/Pani może także poinformować o tej sprawie Rzecznika Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję w swojej sprawie.
Link do strony internetowej Rzecznika Praw Obywatelskich: https://bip.brpo.gov.pl/
Pozostałe informacje:
Aplikacje mobilne:
Dom Pomocy Społecznej im. Świętego Jana Pawła II w Rudzie nie posiada aplikacji mobilnych.
Dostępność architektoniczna:
Adres siedziby:
Dom Pomocy Społecznej im. Świętego Jana Pawła II w Rudzie
Ruda 102,
39 – 122 Kamionka
Budynek Domu Pomocy Społecznej im. Świętego Jana Pawła II położony jest w miejscowości Ruda gmina Sędziszów Młp. powiat Ropczycko-Sędziszowski. Usytuowany jest nad zalewem rzeki Tuszymka w Kamionce, teren otoczony lasami. Budynek Domu Pomocy Społecznej im. Świętego Jana Pawła II w Rudzie jest budynkiem trzykondygnacyjnym, bez podpiwniczenia wolno stojącym. Obiekt składa się z trzech przylegających do siebie budynków z których główny trzykondygnacyjny to budynek mieszkalny w którym przebywają pensjonariusze a pozostałe dwa budynki parterowe pełnią funkcje pomocnicze-techniczne. Wszystkie budynki stanowią jedną całość i powiązane są ze sobą funkcjonalnie. Teren obiektu jest ogrodzony.
Dojazd do DPS w Rudzie:
Dojazd do obiektu od strony południowej od Autostrady A-4 i Sędziszowa Młp jest możliwy drogą nr 1225 R. Od strony wschodniej miejscowości Czarna Sędziszowska jest możliwy drogą nr 1232 R.
Dojazd i dostęp do budynku - droga utwardzona.
Informacje o miejscu i sposobie korzystania z miejsc parkingowych wyznaczonych dla osób z niepełnosprawnością:
Przed budynkiem DPS w Rudzie wyznaczone są miejsca do parkowania. Dla osób z niepełnosprawnością wyznaczono 2 miejsca do parkowania.
Podjazd do budynku z poziomu parkingu, umożliwia wjazd dla osób z wózkiem.
Opis dostępności wejść do budynku:
Główne wejście do budynku DPS w Rudzie wyposażone jest w podjazd dla wózków inwalidzkich.
Wejście do budynku od strony zalewu na Tuszymce posiada podjazd dla osób niepełnosprawnych na wózkach inwalidzkich.
Przy głównym wejściu można wejść po schodach, na których nie ma platformy schodowej. Schody posiadają barierki. Stopnie nie są wyróżnione w sposób wizualny taśmą kontrastową. Drzwi wejściowe automatycznie rozsuwane.
Budynek wyposażony jest w dzwonek przywoławczy przy drzwiach wejściowych głównych, który zapewnia wsparcie osobie ze szczególnymi potrzebami jako dostęp alternatywny.
Opis dostępności korytarzy, schodów i wind:
Budynek posiada 4 klatki schodowe oraz dwie windy osobowe.
Jedna winda znajduje się wewnątrz budynku i umożliwia transport na I i II piętro.
Druga winda znajduje się od strony południowej budynku i umożliwia transport na I piętro. Obydwie winy wyposażone są w przyciski w języku Braille'a i komunikaty głosowe.
Budynek jest w pełni dostępny dla osób poruszających się na wózku i można dostać się na wszystkie kondygnacje.
Szerokie korytarze pozwalają na manewrowanie wózkiem inwalidzkim.
Schody wewnętrzne wyposażone są w poręcze. Stopnie w centralnej klatce schodowej są wyróżnione w sposób wizualny taśmą kontrastową.
Miejscem pierwszego kontaktu jest sekretariat znajdujący się na parterze.
Na terenie DPS w Rudzie nie ma tyflomap, pomieszczenia nie są oznaczone tabliczkami z wypukłymi cyframi i alfabetem Braille'a. Brak jest dźwiękowego systemu nawigacji dla osób niewidomych.
Toalety:
W budynku znajdują się łazienki przystosowane dla osób niepełnosprawnych na każdym piętrze.
Toalety dla osób z niepełnosprawnościami wyposażone są w system przywołań.
Informacja o prawie wstępu z psem asystującym i ewentualnych uzasadnionych ograniczeniach:
Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem. Zgodnie z art. 20a ustawy z dnia 27 sierpnia 1997r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych - osoba niepełnosprawna wraz z psem asystującym ma prawo wstępu: do obiektów użyteczności publicznej, w szczególności: budynków i ich otoczenia przeznaczonych na potrzeby administracji publicznej, wymiaru sprawiedliwości, kultury, oświaty, szkolnictwa wyższego, nauki, opieki zdrowotnej, opieki społecznej i socjalnej, obsługi bankowej, handlu, gastronomii, usług, turystyki, sportu, obsługi pasażerów w transporcie kolejowym, drogowym, lotniczym, morskim lub wodnym śródlądowym, świadczenia usług pocztowych lub telekomunikacyjnych oraz innych ogólnodostępnych budynków przeznaczonych do wykonywania podobnych funkcji, w tym także budynków biurowych i socjalnych. Warunkiem skorzystania z uprawnienia jest wyposażenie psa asystującego w uprząż oraz posiadanie przez osobę niepełnosprawną certyfikatu potwierdzającego status psa asystującego i zaświadczenia o wykonaniu wymaganych szczepień weterynaryjnych. Status psa asystującego potwierdza certyfikat wydawany po odbyciu odpowiedniego szkolenia. Certyfikat wydaje uprawniony do tego podmiot prowadzący szkolenie psów asystujących, wpisany do rejestru podmiotów uprawnionych do wydawania certyfikatów.
Dostępność komunikacyjno-informacyjna:
W Domu Pomocy Społecznej im. Świętego Jana Pawła II w Rudzie znajduje się przenośna pętla indukcyjna, dla osób słabosłyszących, z których można skorzystać bezpłatnie. Dom nie posiada oznaczeń kontrastowych ani schematów dotykowych.
Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością architektoniczną lub informacyjno-komunikacyjną:
Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności architektonicznej lub informacyjno-komunikacyjnej.
Zgłaszając takie żądanie należy podać:
• dane kontaktowe wnioskodawcy,
• wskazanie bariery utrudniającej lub uniemożliwiającej dostępność w zakresie architektonicznym lub informacyjno-komunikacyjnym,
• wskazanie sposobu kontaktu z wnioskodawcą,
• wskazanie preferowanego sposobu zapewnienia dostępności, jeżeli dotyczy.
Na Pana/Pani zgłoszenie odpowiemy bez zbędnej zwłoki, jednak nie później niż w terminie 14 dni od dnia złożenia wniosku o zapewnienie dostępności.
Jeżeli zapewnienie dostępności, w zakresie określonym we wniosku o zapewnienie dostępności, nie jest możliwe w ww. terminie, powiadomimy Pana/Panią niezwłocznie o przyczynach opóźnienia i wskażemy nowy termin zapewnienia dostępności, nie dłuższy niż 2 miesiące od dnia złożenia wniosku o zapewnienie dostępności. W przypadkach uzasadnionych wyjątkowymi okolicznościami, gdy zapewnienie dostępności w zakresie określonym we wniosku o zapewnienie dostępności jest niemożliwe lub znacznie utrudnione, w szczególności ze względów technicznych lub prawnych, niezwłocznie zawiadomimy Pana/Panią o braku możliwości zapewnienia dostępności i zaproponujemy dostęp do nich w alternatywny sposób.
W postępowaniu w przedmiocie wniosku o zapewnienie dostępności nie stosuje się przepisów ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego, z wyjątkiem przepisów dotyczących wyłączenia pracowników organu, doręczeń, sposobu obliczania terminów, uzupełniania braków formalnych i przekazywania wniosku zgodnie z właściwością.
Przygotowaliśmy wniosek o zapewnienie dostępności, nie jest on obligatoryjny, można z niego skorzystać.
Wniosek o zapewnienie dostępności architektonicznej lub informacyjno-komunikacyjnej - do pobrania (w wersji WORD)
Wniosek o zapewnienie dostępności architektonicznej lub informacyjno-komunikacyjnej - do pobrania (w wersji PDF)
W przypadku gdy DPS w Rudzie nie zapewni wnioskodawcy dostępności, zgodnej z żądaniem służy Panu/Pani prawo złożenia skargi na brak dostępności do Prezesa Zarządu PFRON, w terminie 30 dni od dnia, w którym upłynął odpowiednio termin:
• 14 dni od dnia złożenia wniosku o zapewnienie dostępności.
• podany przez DPS w Rudzie jako nowy termin zapewnienia dostępności, nie dłuższy niż 2 miesiące od dnia złożenia wniosku o zapewnienie dostępności, wskazany w powiadomieniu.
• otrzymania zawiadomienia, o wyjątkowych okolicznościach niemogących zapewnić dostępności.
Posiada Pan/Pani prawo poinformowania o tej sprawie Rzecznika Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję w swojej sprawie.
Link do strony internetowej Rzecznika Praw Obywatelskich: https://bip.brpo.gov.pl/
Pobierz aplikację do wyświetlania załączników:![]()