ABIP.pl logo

prowadzony przez:
Związek Gmin Ziemi Kujawskiej z siedzibą w Aleksandrowie Kujawskim


BIP > Komunikat



Protokół z posiedzenia Zarządu ZGZKz dnia 28.07.2005r.

Wiceprzewodniczący Zarządu ZGZK Pan Piotr Marciniak otworzył posiedzenie Zarządu Związku. Zgodnie z listą obecności (załącznik nr 1) stwierdził kworum.
Na protokolanta powołano Pana Przemysława Jankowskiego.
Wiceprzewodniczący Zarządu przystąpił do odczytania proponowanego porządku obrad (załącznik nr 2), poczym zaproponował, aby wykreślić z porządku obrad pkt 6 a w zamian wprowadzić „Zatwierdzenie Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia inwestycji
pn. „Unormowanie gospodarki ściekowej dla miast i gmin zrzeszonych w ZGZK – II etap””.
Z uwagi na brak uwag do proponowanego porządku obrad, Wiceprzewodniczący poddał
go pod głosowanie.
Porządek został przyjęty jednogłośnie
Ad. 4.
Wiceprzewodniczący Zarządu poprosił protokolanta o odczytanie protokołu z poprzedniego spotkania.
Ponieważ do protokołu uwag nie wniesiono, Wiceprzewodniczący przystąpił do głosowanie nad jego przyjęciem.
Protokół został przyjęty jednogłośnie.
Ad. 5.
Pani Alina Kulik – Skarbnik Związku wyjaśniła, że w dniu dzisiejszym tj. 28.07.2005r. spotkała się komisja budżetowa celem zaopiniowania propozycji podziału nadwyżki budżetowej (Załącznik nr 3). Komisja budżetowa zaakceptowała propozycję. Pani Skarbnik wyjaśniła, że zgodnie z wcześniejszymi ustaleniami nadwyżka budżetowa pokryła niedobór budżetowy związany z zadaniem modernizacji składowiska oraz z zapłatą za wpis od apelacji. Dodatkowo wypracowane środki zostaną skierowane na zwiększenie planu inwestycji
i przeznaczone na zapłatę Vatu, który zostanie zwrócony przez Urząd Skarbowy. Pani Skarbnik zasugerowała zebranym potrzebę przekwalifikowania krótkoterminowej pożyczki na pokrycie wydatków związanych z realizacją zadania Leader + na długoterminową. Wynika to z obawy, że fundacja finansująca przedsięwzięcie nie dokona refundacji do 31.12.2005r. Podobne obawy dotyczą zwrotu Vatu poniesionego na zakupy inwestycyjne związane
z modernizacją składowiska. Stąd też wynika potrzeba zaciągnięcia dodatkowej pożyczki długoterminowej. Ponadto poinformowała, że koszty związane z obsługą pożyczki nie przekroczą 6 tys. euro, dzięki czemu przy wyborze banku można zastosować tryb z wolnej ręki. Zaproponowała KBS w Aleksandrowie Kujawskim.
Pan Marek Ziemiński – Wójt Gminy Zakrzewo zgłosił uwagę formalną, że projekt uchwały powinien być zaparafowany przez Radcę Prawnego. Pan Wójt poprosił, aby Radca zaparafował dokumenty.
Uzgodniono, że dokumenty rozsyłane do Przedstawicieli do Zgromadzenia ZGZK zostaną również zaparafowane przez Wiceprzewodniczącego Zarządu.
Wiceprzewodniczący Zarządu poddał pod głosowanie propozycję podziału nadwyżki budżetowej.
Propozycja podziału nadwyżki budżetowej została przyjęta jednogłośnie.
Ad. 5a.
Wiceprzewodniczący Zarządu poddał pod głosowanie projekt uchwały Zgromadzenia ZGZK.
Projekt uchwały został zatwierdzony jednogłośnie.
Ad. 6.
Członkowie Zarządu zapoznali się z poprawioną na poprzednim posiedzeniu Zarządu Specyfikacją Istotnych Warunków Zamówienia (załącznik Nr 4).
Pan Marek Ziemiński poprosił, aby Radca Prawny Związku wypowiedział się czy akceptuje Specyfikację i projekt umowy.
Pan Piotr Napiórkowski – Radca Prawny zaakceptował dokumenty.
Pan Marek Ziemiński poprosił, aby Pan Radca zaparafował dokumenty pod względem formalnym i prawnym.
Wiceprzewodniczący Zarządu poddał pod głosowanie uchwałę Zarządu Nr 11/2005
w sprawie zatwierdzenia Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia inwestycji
pn. „Unormowanie gospodarki ściekowej dla miast i gmin zrzeszonych w ZGZK – II etap” (Załącznik nr 5).
Dokument przyjęto jednogłośnie.
Ad. 7.
Pan Marek Ziemiński poprosił, aby zastanowić się nad realizacją zakupu linii sortowniczej. Zapytał, kto będzie obsługiwał urządzenie. Poprosił, aby Pan Prezes na następne spotkanie przedstawił:
1.symulację kosztów jakie będzie ponosiła Spółka w chwili eksploatacji urządzeń objętych inwestycją,
2.przy masie odpadów, jaka dostarczana jest obecnie na składowisko, kiedy trzeba zamknąć kwaterę, jakie należy ponieść nakłady związane z rekultywacją obecnej
i budowy kolejnej kwatery tj. koszty projektu, materiałów, wykonawstwa,
3.co zrobić, by obniżyć koszty przyjmowania odpadów,
4.analizę kosztów wewnętrznych i zewnętrznych funkcjonowania Spółki.
Pan Wójt poprosił, aby zastanowić się nad zaniechaniem kupna linii sortowniczej
a zaoszczędzone pieniądze skierować na budowę nowej kwatery. Ponadto złożył wniosek, aby Spółka w przyszłym roku opróżniała za darmo posegregowane odpady z „Dzwonów”.
W innym przypadku Pan Wójt poprosi o wywóz firmy, które dokonają wywozu bezpłatnie.
Pan Marek Ziemiński postawił wniosek, aby Pan Przewodniczący zdyscyplinował Radcę Prawnego by wywiązywał się ze swojej pracy.
Wiceprzewodniczący zarządu zakończył posiedzenie o godz. 1240.


strzałka do góry