ABIP.pl logo

prowadzony przez:
Dom Pomocy Społecznej w Grodkowie


BIP > Regulamin organizacyjny



Regulamin organizacyjny

› Informacje › Regulamin Organizacyjny

Regulamin Organizacyjny Domu Pomocy Społecznej w Grodkowie

 

Uchwała nr 464/06
Zarządu Powiatu Brzeskiego
z dnia 03.08.2006

 

W sprawie : uchwalenia regulaminu organizacyjnego Domu Pomocy Społecznej w Grodkowie.

 

 Na podstawie : art.36 ust. 1 ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym ( tekst jednolity - Dz. U. z 2001 r. Nr 142 , poz 1592 z późn. zm. ) Zarząd Powiatu Brzeskiego uchwala co nastepuje:

§ 1

 

Uchwala regulamin organizacyjny Domu Pomocy SPołecznej w Grodkowie o treści jak niżej: 

 

ROZDZIAŁ I
Postanowienia Ogólne

 

§ 1

  1. Ramowy regulamin organizacyjny Domu Pomocy Społecznej w Grodkowie określa zasady wewnętrznej organizacji oraz strukturę i zakres działania Domu Pomocy Społecznej w Grodkowie.

 

§ 2

  1. Ilekroć w Regulaminie bez bliższego określenia jest umowa o:
    • Staroście – należy przez to rozumieć Starostę Powiatu – Przewodniczącego Zarządu Powiatu
    • PCPR – należy przez to rozumieć Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Brzegu
    • Domu – należy przez to rozumieć Dom Pomocy Społecznej w Grodkowie
 
§ 3
  1. Siedziba Domu znajduje się w Grodkowie.
  2. Pełna nazwa Domu brzmi: Dom Pomocy Społecznej, 49-200 Grodków, ul. Mickiewicza 15.
  3. Dom zarządza mieniem stanowiącym własność Powiatu Brzeskiego, na które składają się nieruchomości gruntowe i położone na nich budynki w Grodkowie przy ul. Mickiewicza 15
 
§ 4
  1. Dom jest jednostką budżetową i prowadzi gospodarkę finansową według zasad określonych w ustawie o finansach publicznych
  2. Działalność Domu finansowana jest z budżetu państwa, dochodów powiatu brzeskiego i budżetów gmin, z których pochodzą mieszkańcy
  3. Dom może gromadzić dochody na rachunku dochodów własnych
  4. Dom nie może tworzyć gospodarstwa pomocniczego

 

§ 5

  1. Dom Pomocy Społecznej w Grodkowie jest Domem dla osób w podeszłym wieku

 

§ 6

  1. Do zakresu działania Domu należy wykonywanie zadań wynikających w szczególności z:
    • Ustawy z dnia 12. marca 2004r. o pomocy społecznej,
    • Ustawy z dnia 30 czerwca 2005r. o finansach publicznych.
    • Ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym
    • Rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 19 października 2005r.- w sprawie domów pomocy społecznej .
  2. Dom Pomocy Społecznej działa na podstawie:
    • ogólnie obowiązujących przepisów,
    • niniejszego regulaminu,
    • zarządzenia Wojewody opolskiego nr 37/90 z dnia 4 lipca 1990 r. w sprawie utworzenia Domu Pomocy Społecznej w Grodkowie,
    • uchwały nr V/12/99 Rady Powiatu Brzeskiego z dnia 28 stycznia 1999r.
 
§ 7
  1. Do zakresu działania Domu należy wykonywanie:
    • zadań samorządu powiatowego,
    • innych zadań określonych uchwałami Rady Powiatu Brzeskiego lub Zarządu Powiatu.

 

§ 8

  1. Dom Pomocy Społecznej współpracuje z:
    • PCPR-ami i Ośrodkami Pomocy Społecznej właściwymi ze względu na miejsce zamieszkania lub pobytu mieszkańców Domu przed ich umieszczeniem
    • Organizacjami i instytucjami zajmującymi się statutowo pomocą społeczną
    • Organizacjami charytatywnymi zajmującymi się pracą na rzecz osób niepełnosprawnych
    • Kościołami i związkami wyznaniowymi
    • Placówkami służby zdrowia oraz innymi instytucjami.

 

ROZDZIAŁ II
Organy Domu

 

§ 9

  1. Organami Domu są:
    • Dyrektor
    • Zespół Terapeutyczno – Opiekuńczy.

 

ROZDZIAŁ III
Struktura Organizacyjna

 

§ 10

  1. Domem kieruje dyrektor odpowiedzialny za całokształt działalności placówki Domu.
  2. W Domu funkcjonują następujące działy:
    • dział administracyjno-gospodarczy
    • dział głównego księgowego
    • dział opiekuńczy
    • samodzielny pracownik: specjalista pracy socjalnej

 

§ 11

  1. Schemat organizacyjny Domu stanowi załącznik nr 1 do niniejszego regulaminu.

 

ROZDZIAŁ IV
Organizacja Pracy Domu

 

§ 12

  1. Dom Pomocy Społecznej ze względu na specyfikę działania jest Domem dla osób w podeszłym wieku.
  2. Dom zapewnia mieszkańcom całodobową opiekę oraz zaspokaja ich niezbędne potrzeby bytowe, społeczne, kulturalne i religijne na poziomie obowiązujących standardów.
  3. Dom umożliwia mieszkańcom korzystanie z przysługujących świadczeń zdrowotnych oraz pokrywa opłaty ryczałtowe i częściową odpłatność do wysokości limitu ceny przewidziane w przepisach o powszechnym ubezpieczeniu zdrowotnym.
  4. Dom dysponuje 57 miejscami.
  5. Opłata dla mieszkańców sprawowana jest całodobowo.
  6. Opieka nocna sprawowana jest od 19.00 – 7.00 .
  7. Czas pracy w Domu dostosowany jest do zadań Domu i potrzeb jego mieszkańców:
    • dział administracyjno- gospodarczy od godz.7.00 – 15.00, a pracownicy kuchni od godz. 7.00 – 18.00,
    • dział głównego księgowego od godz. 7.00 – 15.00,
    • dział opiekuńczy od godz. 7.00 – 19.00.
  8. Dom zapewnia opiekę mieszkańcom Powiatu Brzeskiego oraz z innych powiatów.
  9. Dom świadczy usługi uwzględniając indywidualne potrzeby i możliwości psychofizyczne mieszkańców Domu.
  10. Dom zapewnia mieszkańcom warunki bezpiecznego i godnego życia, wolność, intymność, niezależność i samodzielność.
  11. Dla potrzeb realizacji zadań Domu mogą być wprowadzane procedury postępowania personelu i mieszkańców w określonych sytuacjach i w różnych dziedzinach życia Domu.
 
§ 13
  1. Organizację wewnętrzną Domu, a w szczególności:
    • liczbę etatów
    • regulamin organizacyjny określa Dyrektor w porozumieniu z organem prowadzącym
  2. Podział i zakres zadań na stanowiskach pracy oraz rodzaje prowadzonych rejestrów i dokumentacji określa zarządzeniem Dyrektor.
  3. W celu realizacji określonych zadań Dyrektor może powołać zespoły i komisje zadaniowe.
 
§ 14
  1. Szczegółowe zakresy czynności pracowników określa dyrektor placówki.
  2. Pracownik potwierdza własnoręcznym podpisem przyjęcie powierzonego zakresu czynności.
  3. Zakres czynności podlega włączeniu do akt osobowych pracownika.
 
§ 15
  1. Do kompetencji dyrektora należy:
    • kierowanie Domem i reprezentowanie jej zewnątrz,
    • sprawowanie nadzoru nad właściwą realizacją standardów obowiązujących podstawowych usług świadczonych przez Dom,
    • nadzorowanie pracy Zespołu Terapeutyczno – Opiekuńczego,
    • dysponowanie środkami określonymi w planie finansowym Domu i ponoszenie odpowiedzialności za ich prawidłowe wykorzystanie, a także organizowanie administracyjnej, finansowej i gospodarczej obsługi Domu,
    • nadzór nad realizacją standardów świadczonych usług,
    • wykonywanie zaleceń pokontrolnych.
  2. Dyrektor wykonuje obowiązki pracodawcy dla zatrudnionych pracowników.
  3. Do zadań dyrektora w kierowaniu Domem należy:
    • tworzenie warunków do realizacji zadań Domu według określonych standardów,
    • kształtowanie twórczej atmosfery pracy w Domu, właściwych warunków pracy i stosunków pracowniczych,
    • administrowanie zakładowym funduszem socjalnym,
    • zapewnienie odpowiedniego stanu bezpieczeństwa i higieny pracy.
 
§ 16
  1. Do kompetencji Głównego księgowego należy:
    • opracowywanie planów finansowych w zakresie gospodarki budżetowej i pozabudżetowej,
    • opracowywanie sprawozdań z wykonywania planów finansowych,
    • nadzór nad przestrzeganiem dyscypliny finansowej,
    • prowadzenie dokumentacji wyposażenia placówki oraz organizowania inwentaryzacji,
    • sprawowanie kontroli wewnętrznej w zakresie finansowym,
    • prowadzenie rachunkowości zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa .

 

ROZDZIAŁ V
Zakres Zadań Działu Opiekuńczego i Pracowników Samodzielnych

 

§ 17

  1. Do podstawowych zadań pracowników działu opiekuńczego należy:
    • udzielanie pomocy w podstawowych czynnościach życiowych mieszkańcom Domu,
    • pielęgnacja mieszkańców,
    • udział w opracowywaniu indywidualnych planów wsparcia,
    • współpraca z Zespołem Terapeutyczno Opiekuńczym.
  2. Do podstawowych zadań pracownika terapii zajęciowej należą:
    • prowadzenie terapii zajęciowej,
    • podnoszenie sprawności psychoruchowej mieszkańców,
    • aktywizowanie mieszkańców.
  3. Do podstawowych zadań pracownika socjalnego należy:
    • Udzielanie niezbędnej pomoc w załatwianiu spraw osobistych,
    • utrzymywanie kontaktów z rodziną i środowiskiem,
    • prowadzenie dokumentacji mieszkańców.

 

ROZDZIAŁ VI
Zasady Podpisywanie Pism, Dokumentów Finansowych, Decyzji i Innych Aktów

 
§ 18
  1. Przelewy, czeki i i inne dokumenty finansowe podpisują: Dyrektor i Główny księgowy.
  2. Szczegółowe zasady podpisywania, parafowania i obiegu dokumentów księgowych ustalone są Instrukcją obiegu dokumentów wprowadzoną zarządzeniem Dyrektora nr 7 z dnia 10 listopada 1992r.

 

§ 19

  1. Zarządzenia, polecenia służbowe, decyzje administracyjne oraz korespondencje podpisuje Dyrektor lub w ramach przyznanych uprawnień osoba upoważniona.
  2. Szczególne zasady podpisywania, parafowania pism i dokumentów określa Instrukcja kancelaryjna wprowadzona zarządzaniem Dyrektora nr 7 z dnia 10 listopada 1990r.
 
§ 20
  1. Organizacja i porządek pracy oraz związane z tym prawa i obowiązki pracownika i pracodawcy określa Regulamin Pracy Domu Pomocy Społecznej w Grodkowie z dnia 31 sierpnia 1999r. stanowiący załącznik nr 2 do niniejszego Regulaminu.

 

ROZDZIAŁ VII
Postanowienia Końcowe

 
§ 21
  1. Spory kompetencyjne pomiędzy pracownikami Domu rozstrzyga Dyrektor Domu.

 

§ 22

  1. Regulamin organizacyjny Domu Pomocy Społecznej w Grodkowie wchodzi w życie z dniem podjęcia uchwały przez Zarząd powiatu Brzeskiego.

 

§ 23

  1. Wszelkie zmiany w Regulaminie wymagają zmiany uchwały Zarządu Powiatu Brzeskiego.


Pobierz aplikację do wyświetlania załączników: Pobierz aplikację Acrobat Reader - dokumenty pdf

strzałka do góry