ABIP.pl logo

prowadzony przez:
Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Pile


BIP > Komunikat



Ogólne zasady realizacji praw osób, których dane dotyczą

  1.  Wnioski/żądania dotyczące realizacji praw osób, których dane dotyczą należy składać w poniższy sposób: 
            a) osobiście w kancelarii Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Pile przy ul. Kwiatowa 5; 
            b) listownie kierując korespondencję na adres: 
                   Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Pile 
                   ul. Kwiatowa 5, 
                   64-920 Piła;
            c) elektronicznie z użyciem podpisu kwalifikowanego na adres: mops@mops.pila.pl lub z wykorzystaniem profilu zaufanego za pośrednictwem platformy ePUAP na adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Pile: /mopspila/SkrytkaESP lub adres do e-Doręczeń: AE:PL-46680-68517-ECWET-17;
  2. Realizacja praw możliwa jest również za pośrednictwem Inspektora Ochrony Danych. Kontakt z Inspektorem Ochrony Danych, w sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych oraz korzystania z praw związanych z przetwarzaniem danych, realizowany jest za pośrednictwem: 
            a) adresu mailowego: iod@mops.pila.pl
            b) telefonicznie pod nr 668 286 865 
  3.  Jeżeli Administrator danych nie będzie w stanie zidentyfikować osoby fizycznej na podstawie zgłoszonego żądania, zwróci się do wnioskodawcy o dodatkowe informacje. Podanie takich danych nie jest obowiązkowe, jednak brak ich podania będzie skutkować odmową realizacji wniosku/żądania. 
  4. Odpowiedzi na wniosek/żądanie udziela się bez zbędnej zwłoki, jednakże nie później niż w terminie 1 miesiąca od dnia otrzymania wniosku/żądania. W wyjątkowych sytuacjach, tj. z uwagi na skomplikowany charakter żądania lub dużą liczbę żądań termin na udzielenie odpowiedzi może zostać przedłużony o kolejne 2 miesiące. W takim przypadku w terminie 1 miesiąca od otrzymania żądania informuje się osobę, której dane dotyczą, o przedłużeniu terminu z podaniem przyczyn opóźnienia. 
  5. Odpowiedzi udziela się w tej samej formie, w której żądanie zostało zgłoszone, chyba że osoba której dane dotyczą, zażąda udzielenia odpowiedzi w innej formie. W innych przypadkach odpowiedzi udziela się pisemnie. W przypadku, gdy termin realizacji żądania uniemożliwia udzielenie odpowiedzi drogą pisemną, a zakres danych wnioskodawcy przetwarzanych przez Administratora danych umożliwia kontakt drogą elektroniczną, odpowiedzi udziela się drogą elektroniczną. 
  6. W przypadku, gdy żądanie osoby fizycznej nie może zostać uwzględnione, niezwłocznie, najpóźniej w terminie 1 miesiąca od otrzymania żądania, informuje się osobę, której dane dotyczą o odmowie realizacji żądania, przedstawiając uzasadnienie takiej decyzji, a także informuje o możliwości wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych bądź też uprawnieniu do skorzystania ze środków ochrony prawnej przed sądem. 
  7. Realizacja praw osób fizycznych jest wolna od opłat. Jeżeli jednak żądania osoby, której dane dotyczą są w sposób oczywisty nieuzasadnione lub mają nadmierny charakter, w szczególności ze względu na swój ustawiczny charakter, Administrator Danych może: 
        a) pobrać rozsądną opłatę, uwzględniając administracyjne koszty udzielenia informacji, prowadzenia komunikacji lub podjęcia żądanych działań 
            lub 
        b) odmówić podjęcia działań w związku z żądaniem.
  8. W przypadku zaistnienia uzasadnionych wątpliwości co do tożsamości osoby fizycznej składającej wniosek/żądanie Administrator danych uprawniony jest do żądania dodatkowych informacji niezbędnych do potwierdzenia tożsamości osoby, której dane dotyczą. 


strzałka do góry