BIP > Komunikat
- Wnioski/żądania dotyczące realizacji praw osób, których dane dotyczą należy składać w poniższy sposób:
a) osobiście w kancelarii Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Pile przy ul. Kwiatowa 5;
b) listownie kierując korespondencję na adres:
Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Pile
ul. Kwiatowa 5,
64-920 Piła;
c) elektronicznie z użyciem podpisu kwalifikowanego na adres: mops@mops.pila.pl lub z wykorzystaniem profilu zaufanego za pośrednictwem platformy ePUAP na adres Elektronicznej Skrzynki Podawczej Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Pile: /mopspila/SkrytkaESP lub adres do e-Doręczeń: AE:PL-46680-68517-ECWET-17;- Realizacja praw możliwa jest również za pośrednictwem Inspektora Ochrony Danych. Kontakt z Inspektorem Ochrony Danych, w sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych oraz korzystania z praw związanych z przetwarzaniem danych, realizowany jest za pośrednictwem:
a) adresu mailowego: iod@mops.pila.pl
b) telefonicznie pod nr 668 286 865- Jeżeli Administrator danych nie będzie w stanie zidentyfikować osoby fizycznej na podstawie zgłoszonego żądania, zwróci się do wnioskodawcy o dodatkowe informacje. Podanie takich danych nie jest obowiązkowe, jednak brak ich podania będzie skutkować odmową realizacji wniosku/żądania.
- Odpowiedzi na wniosek/żądanie udziela się bez zbędnej zwłoki, jednakże nie później niż w terminie 1 miesiąca od dnia otrzymania wniosku/żądania. W wyjątkowych sytuacjach, tj. z uwagi na skomplikowany charakter żądania lub dużą liczbę żądań termin na udzielenie odpowiedzi może zostać przedłużony o kolejne 2 miesiące. W takim przypadku w terminie 1 miesiąca od otrzymania żądania informuje się osobę, której dane dotyczą, o przedłużeniu terminu z podaniem przyczyn opóźnienia.
- Odpowiedzi udziela się w tej samej formie, w której żądanie zostało zgłoszone, chyba że osoba której dane dotyczą, zażąda udzielenia odpowiedzi w innej formie. W innych przypadkach odpowiedzi udziela się pisemnie. W przypadku, gdy termin realizacji żądania uniemożliwia udzielenie odpowiedzi drogą pisemną, a zakres danych wnioskodawcy przetwarzanych przez Administratora danych umożliwia kontakt drogą elektroniczną, odpowiedzi udziela się drogą elektroniczną.
- W przypadku, gdy żądanie osoby fizycznej nie może zostać uwzględnione, niezwłocznie, najpóźniej w terminie 1 miesiąca od otrzymania żądania, informuje się osobę, której dane dotyczą o odmowie realizacji żądania, przedstawiając uzasadnienie takiej decyzji, a także informuje o możliwości wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych bądź też uprawnieniu do skorzystania ze środków ochrony prawnej przed sądem.
- Realizacja praw osób fizycznych jest wolna od opłat. Jeżeli jednak żądania osoby, której dane dotyczą są w sposób oczywisty nieuzasadnione lub mają nadmierny charakter, w szczególności ze względu na swój ustawiczny charakter, Administrator Danych może:
a) pobrać rozsądną opłatę, uwzględniając administracyjne koszty udzielenia informacji, prowadzenia komunikacji lub podjęcia żądanych działań
lub
b) odmówić podjęcia działań w związku z żądaniem.- W przypadku zaistnienia uzasadnionych wątpliwości co do tożsamości osoby fizycznej składającej wniosek/żądanie Administrator danych uprawniony jest do żądania dodatkowych informacji niezbędnych do potwierdzenia tożsamości osoby, której dane dotyczą.