ABIP.pl logo

prowadzony przez:
Dom Pomocy Społecznej w Piekarach Śląskich


BIP > Deklaracja dostępności



Deklaracja dostępności

 

Dom Pomocy Społecznej w Piekarach Śląskich zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie  w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej https://www.biuletyn.abip.pl/dps_trautmana/

Daty publikacji i aktualizacji

 

Data publikacji strony internetowej: 2004-03-09

Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2020-09-29

Status pod względem zgodności z ustawą

 

Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej:

·     część dokumentów nie jest dostępnych cyfrowo, ponieważ zostały wytworzone przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej lub zostały przekazane przed podmioty zewnętrzne i nie ma możliwości ingerencji w ich treść.

Data sporządzenia Deklaracji i metoda oceny dostępności cyfrowej

 

Oświadczenie sporządzono dnia: 2021-03-15

Data ostatniego przeglądu deklaracji: 2022-03-31

Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny oraz skorzystano z dostępnego narzędzia do oceny strony: Test - European Internet Inclusion Initiative http://checkers.eiii.eu/en/pagecheck2.0/?uuid=29b512d1-71f9-47f7-9087-469b0fe11bfb, z którego wynika, że strona internetowa www.biuletyn.abip.pl/dps_trautmana/ spełnia wymagania w 100 %.

Dostępność cyfrowa

Strona internetowa https://www.biuletyn.abip.pl/dps_trautmana/ prowadzona jest przez Dom Pomocy Społecznej w Piekarach Śląskich. Serwis ten stanowi zbiór informacji publicznych związanych z działalnością naszego Domu. Kluczową dla nas kwestią jest, aby każdy internauta miał pełen dostęp do zamieszczanych informacji, a portal był zgodny z międzynarodowymi wytycznymi dla dostępności treści internetowych. Dokładamy wszelkich starań, aby publikowane przez nas materiały były napisane w sposób prosty i zrozumiały dla każdego użytkownika.

 W tym celu zadbano o odpowiedni kontrast tekstu do tła. Przyciskiem „widok dla słabowidzących” można włączyć tryb wysokiego kontrastu.  W celu łatwiejszej nawigacji po serwisie możliwe jest korzystanie z funkcjiwyszukiwarka”.

Strona DPS oparta jest o strukturę nagłówkową, która umożliwia swobodne poruszanie się po niej użytkownikom korzystających tylko z klawiatury. Jest to możliwe poprzez zastosowanie standardowych  skrótów klawiszowych:


Tab i strzałki - przechodzenie między elementami nawigacji (np. menu, szukaj, drukuj)
Ctrl + „+” - pomniejszanie czcionki
Ctrl + „-„ - powiększanie czcionki
Enter - pobieranie załącznika na którym ustawiony jest tabulator i potwierdzanie wyboru przejścia do strony/opcji zaznaczonej tabulatorem
Ctrl + „P” - drukowanie otwartej karty

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

 

W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą kontaktową jest Natalia Reichert, adres e-mail: iodo@dps-piekary.pl. Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu 32 287 92 63 wew. 33. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać żądania zapewnienia dostępności.

Informacje na temat procedury

 

Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.

Link do strony internetowej Rzecznika Praw Obywatelskich:   https://www.rpo.gov.pl/

 

Dostępność architektoniczna

 

Budynek Domu Pomocy Społecznej przy ul. Trautmana 4 w Piekarach Śląskich

Dostępność wejścia do budynku i przechodzenia przez obszary kontroli.

 Do budynku prowadzi jedno wejście główne: od frontu budynku (ul. Trautmana) bezpośrednio z chodnika, dwa stopnie schodowe.  Istnieje możliwość położenia podjazdów dla wózków inwalidzkich.

Ponadto wejście  do budynku dla osób niepełnosprawnych z dysfunkcją ruchu znajduje się od strony wewnętrznej budynku – od ogrodu – poprzez platformę pionową.

Oprócz tego do  budynku prowadzą jeszcze dwa wejścia  boczne: od strony zachodniej oraz od północnej (przez palarnię). Do wejść bocznych i platformy można się dostać poprzez bramę wjazdową od ulicy Trautmana lub Drzymały.

Informacja o rozkładzie pomieszczeń w budynku jest zapewniona w sposób wizualny  i głosowy ( tablice informacyjne, portier ). Tablice z narysowanym rozkładem pomieszczeń w budynku znajdują się przy wejściu na klatkę schodowa na każdym piętrze.  Na każdym piętrze znajdują się toalety dla osób niepełnosprawnych.

 

Dostępność korytarzy, schodów i wind

 

Budynek DPS dostępny dla wszystkich osób, posiada windę dla osób niepełnosprawnych. Wejście do windy znajduje się od tylnej strony budynku (poprzez palarnię). W windzie wbudowano sygnał alarmowy w przypadku zatrzymania lub zablokowania windy.

Szerokość korytarzy oraz drzwi na wszystkich piętrach zapewnia swobodne poruszanie się osobom na wózkach inwalidzkich.

 Dostosowania wewnątrz budynku

 Dom Pomocy Społecznej dysponuje platformą dla osób niepełnosprawnych, znajdującą się z tyłu budynku. W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie braila (za wyjątkiem przycisków  w platformie) ani oznaczeń kontrastowych dla osób niewidomych i słabo widzących.

 

Miejsca parkingowe wyznaczone dla osób niepełnosprawnych

 

Przy budynku wyznaczono jedno miejsce postojowe dla samochodu służbowego (oznaczone kopertą).  Na chwilę obecną nie ma specjalnie wyznaczonych miejsc parkingowych dla osób niepełnosprawnych.

 

Wstęp z psem asystującym

 Na teren Domu można wejść z psem asystującym oraz psem przewodnikiem.


Aplikacje mobilne: brak.

 

 


strzałka do góry