ABIP.pl logo

prowadzony przez:
Dom Pomocy Społecznej w Czachowie


BIP > Deklaracja dostępności > Dom Pomocy Społecznej w Czachowie



Deklaracja dostępności

Dom Pomocy Społecznej w Czachowie


Oświadczenie w sprawie dostępności

Dom Pomocy Społecznej w Czachowie zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej www.biuletyn.abip.pl/dps-czachow.

Data publikacji strony internetowej:

Data ostatniej istotnej aktualizacji strony internetowej:

Data ostatniego przeglądu i aktualizacji deklaracji dostępności: 2023-01-18

Strona internetowa jest zgodna z ustawą dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

Podczas przeprowadzanej samooceny skorzystano z dostępnego narzędzia: Test - European Internet Inclusion Initiative, (http://checkers.eiii.eu/), z którego wynika, że strona internetowa www.biuletyn.abip.pl/dps-czachow/ spełnia wymagania w 100%. Dołożono wszelkich starań, aby wszystkie strony witryny były zgodne z bieżącymi standardami sieciowymi.

Data sporządzenia Deklaracji Dostępności:

Skróty klawiaturowe

Na stronie internetowej można używać standardowych skrótów klawiaturowych przeglądarki, m.in.:

TAB – przejście do kolejnego elementu
SHIFT + TAB – przejście do poprzedniego elementu
HOME – przejście do początku strony
END – przejście do końca strony
PAGE DOWN – przejście jeden ekran w dół strony
PAGE UP – przejście jeden ekran w górę strony
ENTER – przejście do aktywnej treści
ESC – anulowanie podpowiedzi

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą kontaktową jest Justyna Kosiak, biuro@dps-czachow.pl. Kontaktować można się także dzwoniąc pod numer telefonu 158611501. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności.

Informacje na temat procedury

Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu.

Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp.

Żądanie powinno zawierać:
- dane kontaktowe osoby występującej z żądaniem;
- wskazanie strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej podmiotu publicznego, które mają być dostępne cyfrowo;
- wskazanie sposobu kontaktu z osobą występującą z żądaniem.

Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji.

Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie późŸniej niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem.

Podmiot publiczny odmawia zapewnienia dostępności cyfrowej elementu strony internetowej lub aplikacji mobilnej, jeżeli wiązałoby się to z ryzykiem naruszenia integralności lub wiarygodności przekazywanych informacji.

W przypadku gdy podmiot publiczny nie jest w stanie zapewnić dostępności cyfrowej elementu strony internetowej lub aplikacji mobilnej zgodnie z żądaniem, niezwłocznie powiadamia on osobę występującą z żądaniem o przyczynach braku możliwości zapewnienia dostępności cyfrowej wskazanego elementu i wskazuje alternatywny sposób dostępu do tego elementu.

W przypadku odmowy zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub wskazanego elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej podmiotu publicznego, wskazanych w żądaniu albo w przypadku odmowy skorzystania z alternatywnego sposobu dostępu przez osobę występującą z żądaniem, osoba ta ma prawo do złożenia do podmiotu publicznego skargi w sprawie zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej.

Do skarg rozpatrywanych w postępowaniach w sprawie zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej stosuje się przepisy działu VIII Kodeksu postępowania administracyjnego.

Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.

W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej.

Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.

Link do strony internetowej Rzecznika Praw Obywatelskich: https://www.rpo.gov.pl

Dostępność architektoniczna

Dostępność wejścia
Budynek mieszkalny Domu Pomocy Społecznej w Czachowie jest dwu piętrowy. Posiada dwa wejścia (główne i od strony parku). Wejście główne usytuowane jest od strony drogi powiatowej, natomiast drugie wejście znajduje się z tyłu budynku od strony parku. Do wejścia głównego prowadzą dwa zewnętrzne stopnie (schody). Wejście od strony parku jest pozbawione barier architektonicznych – przeznaczone dla osób niepełnosprawnych. Wejście do Domu wyposażone jest w sygnalizację dźwiękową. Teren DPS jest ogrodzony i wyposażony w bramę wjazdową sterowaną elektrycznie.

W budynku mieszczą się:
• parter: hol, pokój gościnny, gabinet doraźnej pomocy medycznej, szatnia dla personelu, 2 pokoje dla mieszkańców, klatka schodowa, winda, pomieszczenie gospodarcze, stołówka, kuchnia
• I piętro: klatka schodowa, hol, 9 pokoi dla mieszkańców, administracja, gabinet kierownika zespołu i pracownika socjalnego
• II piętro: klatka schodowa, hol, gabinet terapii zajęciowej, gabinet rehabilitacji, 9 pokoi dla mieszkańców, aneks barowy
Dostępność budynku
Budynek jest dostępny dla osób z niepełnosprawnością ruchową. Posiada platformę z samonośnym szybem windowym dla niepełnosprawnych wyposażoną w panel i łączność telefoniczną przypadku awarii. Toalety dla osób niepełnosprawnych znajdują się na każdym piętrze budynku. Obok szybu windowego znajduje się klatka schodowa, którą można dotrzeć do wyższych dostępnych pięter (0–2). Kondygnacje połączone są schodami, na których zamontowane są barierki. Ciągi komunikacyjne w budynku są wolne od barier poziomych i pionowych. Budynek nie posiada oznaczeń kontrastowych w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących. W budynku nie ma pętli indukcyjnych i zamontowanych głośników systemu naprowadzającego dźwiękowo osoby niewidome i słabowidzące.

Dostępność, na przykład pochylni, platform, informacji głosowych, pętli indukcyjnych
Budynek mieszkalny nie posiada informacji głosowych i pętli indukcyjnych. Informacja o rozkładzie pomieszczeń zapewniona jest w sposób wizualny (tablice informacyjne). Budynek nie posiada dostosowań urządzeń i innych środków technicznych do obsługi osób słabo słyszących.

Dostępność parkingu

Budynek Domu Pomocy Społecznej, posiada parking zlokalizowany na terenie obiektu z wydzielonym miejscem parkingowym przeznaczonym dla osób niepełnosprawnych.

Informacja o prawie wstępu z psem asystującym i ewentualnych uzasadnionych ograniczeniach

Zgodnie z Ustawą z dnia 27 sierpnia 1997 roku o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych osoba niepełnosprawna wraz z psem asystującym ma prawo wstępu m.in. do obiektów użyteczności publicznej, w szczególności: budynków i ich otoczenia przeznaczonych na potrzeby administracji publicznej, wymiaru sprawiedliwości, kultury, oświaty, szkolnictwa wyższego, nauki, opieki zdrowotnej, opieki społecznej i socjalnej, obsługi bankowej, handlu, gastronomii, usług, turystyki, sportu, obsługi pasażerów w transporcie kolejowym, drogowym, lotniczym, morskim lub wodnym śródlądowym, świadczenia usług pocztowych lub telekomunikacyjnych oraz innych ogólnodostępnych budynków przeznaczonych do wykonywania podobnych funkcji, w tym także budynków biurowych i socjalnych, a tym samym także do budynku DPS. Warunkiem wejścia na teren budynku z psem asystującym jest wyposażenie psa asystującego w uprząż oraz posiadanie przez osobę niepełnosprawną certyfikatu potwierdzającego status psa asystującego i zaświadczenia o wykonanie wymaganych szczepień weterynaryjnych. Możliwość wejścia do budynku DPS z psem asystującym nie zwalnia osoby niepełnosprawnej z odpowiedzialności za szkody wyrządzone przez psa asystującego. Osoba niepełnosprawna nie jest zobowiązana do zakładania psu asystującemu kagańca oraz prowadzenia go na smyczy.

Dostępność korzystania z tłumacza języka migowego na miejscu lub online.

Dom Pomocy Społecznej w Czachowie nie zapewnia możliwości komunikowania się za pośrednictwem tłumacza języka migowego.



Podstawy prawne:
1) Ustawa z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych,
2) Decyzja wykonawczą Komisji (UE) 2018/1523 z dnia 11 października 2018 r. ustanawiająca wzór oświadczenia w sprawie dostępności zgodnie z dyrektywą Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/2102 w sprawie dostępności stron internetowych i mobilnych aplikacji organów sektora publicznego,
3) Warunki techniczne publikacji oraz struktura dokumentu elektronicznego "Deklaracji Dostępności” opublikowana przez Ministerstwo Cyfryzacji – wersja 1.5 uwzględnia zmiany z 11.02.2020 r.

strzałka do góry