ABIP.pl logo

prowadzony przez:
Centrum Administracyjne Obsługi Placówek Opiekuńczo-Wychowawczych


BIP > Deklaracja dostępności > Centrum Administracyjne Obsługi Placówek Opiekuńczo-Wychowawczych



Deklaracja dostępności


Centrum Administracyjne Obsługi Placówek Opiekuńczo-Wychowawczych zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej www.biuletyn.abip.pl/opdir-r-sl.

Data publikacji strony internetowej:

Data ostatniej istotnej aktualizacji strony internetowej:

Stan dostępności cyfrowej

Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.

Niedostępne treści

Niezgodność z załącznikiem

Brak tekstu ETR, sprawozdania sporządzone w tabelach występują tylko w wersji PDF, część dokumentów opublikowano jako skany lub PDF-y niedostępne cyfrowo.

Treści nieobjęte przepisami

Dokumenty, które zostały opublikowane przed dniem 23 września 2018 r. nie są dostępne cyfrowo. Jeśli potrzebujesz któregoś z nich w formie dostępnej, skontaktuj się z nami i wskaż, o który dokument chodzi.

Przygotowanie deklaracji dostępności

Data sporządzenia deklaracji dostępności:

Data ostatniego przeglądu i aktualizacji deklaracji dostępności:

Podczas przeprowadzanej samooceny skorzystano z dostępnego narzędzia: Test - European Internet Inclusion Initiative, (http://checkers.eiii.eu/), z którego wynika, że - poza elementami niedostępnymi wymienionymi powyżej - strona internetowa www.biuletyn.abip.pl/opdir-r-sl/ spełnia wymagania w 100%.

Skróty klawiszowe

Na stronie internetowej można używać standardowych skrótów klawiaturowych przeglądarki, m.in.:

TAB – przejście do kolejnego elementu
SHIFT + TAB – przejście do poprzedniego elementu
HOME – przejście do początku strony
END – przejście do końca strony
PAGE DOWN – przejście jeden ekran w dół strony
PAGE UP – przejście jeden ekran w górę strony
ENTER – przejście do aktywnej treści
ESC – anulowanie podpowiedzi

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Za kontakt w sprawie dostępnośco cyfrowej odpowiada Aleksandra Glid, sekretariat@centrum.rsl.pl. Kontaktować można się także dzwoniąc pod numer telefonu 32 240 90 07. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności.

Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.
Zgłaszając takie żądanie podaj:

  • swoje imię i nazwisko,
  • swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
  • dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
  • opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.

Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania. 
Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.
Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.

Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością

Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej, odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.

Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.

Ewentualną skargę złóż listownie lub mailem do Centrum Administracyjnego Obsługi Placówek Opiekuńczo - Wychowawczych, które obsługuje pod względem ekonomiczno - administracyjnym i organizacyjnym placówki opiekuńczo - wychowawcze:

  • Janina Szwedka — Dyrektor Centrum Administracyjnego Obsługi Placówek Opiekuńczo - Wychowawczych,
  • adres: ul. Plebiscytowa 12, 41-717 Ruda Ślaska,
  • e-mail: sekretariat@centrum.rsl.pl

 

Pomocne mogą być informacje, które można znaleźć na rządowym portalu gov.pl.

Możesz także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję w Twojej sprawie.

Pozostałe informacje

Dostępność architektoniczna

DOJAZD

Komunikacja miejska – przystanek: „Bykowina Niedźwiedziniec” Linia tramwajowa: 9 Linie autobusowe: 13, 39, 121, 144, 199

DOSTĘPNOŚĆ WEJŚCIA

Na teren Centrum można dostać się od ulicy Plebiscytowej z dwóch stron - przechodząc przez furtkę otwieraną ręcznie lub wjechać samochodem przez bramę wjazdową. Centrum Administracyjne Obsługi Placówek Opiekuńczo - Wychowawczych znajduje się w budynku wolnostojącym na pierwszym piętrze. Na parterze działa placówka opiekuńczo - wychowawcza Ośrodek Pomocy Dzieciom i Rodzinie. Budynek nie posiada windy. Do budynku prowadzą cztery wejścia. Przy wejściu do placówki znajduje się podest i schody zewnętrzne. Przy dwóch wejściach do Centrum - schody zewnętrzne oraz klatki schodowe. Przy jednym z wejść do budynku znajduje się podjazd (aktualnie pomieszczenia nie są użytkowane jednakże istnieje możliwość przyjęcia osoby poruszającej się na wózku inwalidzkim). Zamontowano też dzwonek przywoławczy, którym osoba powiadamia pracownika Centrum Administracyjnego Obsługi Placówek Opiekuńczo – Wychowawczych o swojej obecności. Po otrzymaniu sygnału dzwonka odpowiedzialny pracownik Centrum jest zobowiązany do udzielenia pomocy osobie ze szczególnymi potrzebami.

Do Centrum może wejść osoba z psem asystującym i psem przewodnikiem. 

Dostępność komunikacyjno-informacyjna

W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie Braille’a ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących, nie ma pętli indukcyjnych.

DOSTĘPNOŚĆ OBSŁUGI

Sekretariat Centrum przyjmuje podania i pisma interesantów. Korespondencję można dostarczyć osobiście, listownie (pocztą tradycyjną), pocztą elektroniczną na adres mailowy Centrum lub poprzez platformę e-PUAP i e-Doręczenia.

W każdej chwili istnieje możliwość zejścia pracownika Centrum na parter i obsługi interesanta w dogodny dla niego sposób.

OBSŁUGA OSÓB SŁABOSŁYSZĄCYCH

Obecnie brak możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego na miejscu lub online.

strzałka do góry