BIP > PROCEDURY > PROCEDURA DOT. UDOSTĘPNIANIA INFORMACJI PUBLICZNEJ
PROCEDURA DOTYCZĄCA UDOSTĘPNIANIA INFORMACJI PUBLICZNYCH
W NIEPUBLICZNEJ WYŻSZEJ SZKOLE MEDYCZNEJ WE WROCŁAWIU
Podstawa prawna:
ustawa z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej
§ 1
Udostępnianie informacji publicznych znajdujących się w posiadaniu Niepublicznej Wyższej Szkole Medycznej we Wrocławiu (zwaną dalej podmiotem obowiązanym) następuje poprzez:
1)ogłaszanie informacji publicznych w Biuletynie Informacji Publicznej zgodnie z przepisami ustawy Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce
2)wywieszenie informacji na ogólnodostępnej tablicy ogłoszeń
3)udostępnienie na pisemny wniosek zainteresowanego
§ 2
1.Informacja publiczna, która nie została udostępniona w Biuletynie Informacji Publicznej, jest udostępniana na pisemny wniosek wnioskodawcy.
2.Wnioskodawca składa wniosek o udostępnienie informacji publicznej osobiście w siedzibie Uczelni lub przesyła za pośrednictwem poczty na adres pocztowy lub adres poczty elektronicznej dostępny na stronie internetowej.
§ 3
1.Wniosek powinien zawierać: imię i nazwisko, adres zamieszkania, określenie rodzaju informacji oraz sposób i formę udostępnienie informacji publicznej. W przypadku zawnioskowania o przesłanie informacji drogą elektroniczną, podany adres poczty elektronicznej powinien identyfikować wnioskodawcę.
2.Wnioskodawca może podać także inne dane kontaktowe, w tym nr telefonu lub adres do korespondencji, w celu dalszego kontaktu w spawie złożonego wniosku.
3.W razie konieczności uzupełnienia danych podmiot obowiązany informuje o tym niezwłocznie wnioskującego, wykorzystując podane we wniosku dane kontaktowe.
4.Wnioski niezawierające danych określonych w § 3 pkt. 1 pozostawia się bez rozpatrzenia.
§ 4
1.Udostępnianie informacji publicznej na wniosek następuje bez zbędnej zwłoki, nie później niż w terminie 14 dni od dnia wpływu wniosku.
§ 5
1.Informacje publiczne udostępniane są w sposób i formie wskazanej we wniosku, chyba że posiadane przez Uczelnię środki techniczne uniemożliwiają udostępnienie informacji w sposób i formie określonych we wniosku.
2.Jeżeli informacja publiczna nie może być z przyczyn technicznych udostępniona w sposób lub formie określonej we wniosku Uczelnia powiadamia pisemnie wnioskodawcę o przyczynach braku możliwości udostępnienia informacji, zgodnie z wnioskiem, z jednoczesnym wskazaniem innej formy lub sposobu udzielenia odpowiedzi na zapytanie.
3.Jeżeli wnioskodawca w terminie 14 dni od dnia otrzymania powiadomienia o możliwych sposobach i formach udostępnienia informacji nie złoży pisemnego wniosku o udostępnienie informacji w sposób lub formie wskazanej w powiadomieniu, postępowanie o udostępnienie informacji publicznej umarza się.
§ 6
W przypadku złożenia wniosku o udostępnienie informacji publicznej znajdującej się na BIP wnioskodawca otrzymuje informację poprzez wskazanie, gdzie informacja została opublikowana.
§ 7
Jeżeli informacja publiczna nie może być udostępniona w ciągu 14 dni, podmiot obowiązany powiadomi w tym terminie wnioskodawcę o powodach opóźnienia i o terminie udostępnienia informacji, jednakże nie dłuższym niż jeden miesiąc od dnia wpłynięcia wniosku.
§ 8
1.Odmowa udostępnienia informacji publicznej oraz umorzenie postępowania o udostępnienie informacji następuje w trybie decyzji administracyjnej.
2.Tryb odwoławczy prowadzony jest zgodnie z przepisami kodeksu postępowania administracyjnego.
§ 9
1.Udostępnienie informacji publicznej z zasady odbywa się bezpłatnie. Jeżeli jednak w wyniku udostępnienia informacji we wskazany przez wnioskodawcę sposób wiąże się z poniesieniem dodatkowych kosztów, pobiera się od wnioskodawcy opłatę w wysokości odpowiadającej tym kosztom. Wnioskodawca zostaje powiadomiony o tym fakcie oraz o wysokości tej opłaty na piśmie.
REKTOR