BIP > PROCEDURY
PROCEDURA DOTYCZĄCA UDOSTĘPNIANIA INFORMACJI PUBLICZNYCH W NIEPUBLICZNEJ WYŻSZEJ SZKOLE MEDYCZNEJ WE WROCŁAWIU
Podstawa prawna:
ustawa z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej§ 1
Udostępnianie informacji publicznych znajdujących się w posiadaniu Niepublicznej Wyższej
Szkole Medycznej we Wrocławiu (zwaną dalej podmiotem obowiązanym) następuje poprzez:
1)ogłaszanie informacji publicznych w Biuletynie Informacji Publicznej zgodnie z przepisami
ustawy Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce
2)wywieszenie informacji na ogólnodostępnej tablicy ogłoszeń
3)udostępnienie na pisemny wniosek zainteresowanego
§ 21.Informacja publiczna, która nie została udostępniona w Biuletynie Informacji Publicznej,
jest udostępniana na pisemny wniosek wnioskodawcy.
2.Wnioskodawca składa wniosek o udostępnienie informacji publicznej osobiście w siedzibie
Uczelni lub przesyła za pośrednictwem poczty na adres pocztowy lub adres poczty
elektronicznej dostępny na stronie internetowej.
§ 31.Wniosek powinien zawierać: imię i nazwisko, adres zamieszkania, określenie rodzaju
informacji oraz sposób i formę udostępnienie informacji publicznej. W przypadku
zawnioskowania o przesłanie informacji drogą elektroniczną, podany adres poczty
elektronicznej powinien identyfikować wnioskodawcę.
2.Wnioskodawca może podać także inne dane kontaktowe, w tym nr telefonu lub adres do
korespondencji, w celu dalszego kontaktu w spawie złożonego wniosku.
3.W razie konieczności uzupełnienia danych podmiot obowiązany informuje o tym
niezwłocznie wnioskującego, wykorzystując podane we wniosku dane kontaktowe.
4.Wnioski niezawierające danych określonych w § 3 pkt. 1 pozostawia się bez rozpatrzenia.§ 4
1.Udostępnianie informacji publicznej na wniosek następuje bez zbędnej zwłoki, nie później
niż w terminie 14 dni od dnia wpływu wniosku.2
§ 5
1.Informacje publiczne udostępniane są w sposób i formie wskazanej we wniosku, chyba że
posiadane przez Uczelnię środki techniczne uniemożliwiają udostępnienie informacji w
sposób i formie określonych we wniosku.
2.Jeżeli informacja publiczna nie może być z przyczyn technicznych udostępniona w sposób
lub formie określonej we wniosku Uczelnia powiadamia pisemnie wnioskodawcę
o przyczynach braku możliwości udostępnienia informacji, zgodnie z wnioskiem,
z jednoczesnym wskazaniem innej formy lub sposobu udzielenia odpowiedzi na zapytanie.
3.Jeżeli wnioskodawca w terminie 14 dni od dnia otrzymania powiadomienia o możliwych
sposobach i formach udostępnienia informacji nie złoży pisemnego wniosku o udostępnienie
informacji w sposób lub formie wskazanej w powiadomieniu, postępowanie o udostępnienie
informacji publicznej umarza się.§ 6
W przypadku złożenia wniosku o udostępnienie informacji publicznej znajdującej się na BIP
wnioskodawca otrzymuje informację poprzez wskazanie, gdzie informacja została
opublikowana.§ 7
Jeżeli informacja publiczna nie może być udostępniona w ciągu 14 dni, podmiot obowiązany
powiadomi w tym terminie wnioskodawcę o powodach opóźnienia i o terminie
udostępnienia informacji, jednakże nie dłuższym niż jeden miesiąc od dnia wpłynięcia
wniosku.§ 8
1.Odmowa udostępnienia informacji publicznej oraz umorzenie postępowania o
udostępnienie informacji następuje w trybie decyzji administracyjnej.
2.Tryb odwoławczy prowadzony jest zgodnie z przepisami kodeksu postępowania
administracyjnego.§ 9
1.Udostępnienie informacji publicznej z zasady odbywa się bezpłatnie. Jeżeli jednak w
wyniku udostępnienia informacji we wskazany przez wnioskodawcę sposób wiąże się z
poniesieniem dodatkowych kosztów, pobiera się od wnioskodawcy opłatę w wysokości3
odpowiadającej tym kosztom. Wnioskodawca zostaje powiadomiony o tym fakcie oraz o
wysokości tej opłaty na piśmie.
REKTOR