ABIP.pl logo

prowadzony przez:
Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej


BIP > REFUNDACJA PODATKU VAT ZA PALIWA GAZOWE 2023/2024



REFUNDACJA PODATKU VAT ZA DOSTARCZONE PALIWA GAZOWE W 2023 ROKU ORAZ W 2024 ROKU

Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Rudzie Śląskiej informuje, że przyjmuje wnioski o refundację podatku VAT za dostarczone paliwa gazowe.

Refundacji podlega kwota odpowiadająca podatkowi VAT wynikająca z opłaconej faktury dokumentującej dostarczenie paliw gazowych w okresie od dnia 1 stycznia 2023 r. do dnia 31 grudnia 2023 r. oraz od dnia 1 stycznia 2024 r. do dnia 30 czerwca 2024 r.

WAŻNE: O refundację można się ubiegać po otrzymaniu i opłaceniu faktury za dostarczone paliwo gazowe (nie dotyczy to faktur prognozowanych).

Przez paliwa gazowe rozumie się: gaz ziemny wysokometanowy lub zaazotowany, w tym skroplony gaz ziemny oraz propan-butan lub inne rodzaje gazu palnego, dostarczane za pomocą sieci gazowej, a także biogaz rolniczy, niezależnie od ich przeznaczenia (art. 3 pkt 3a ustawy Prawo Energetyczne).

Wnioskodawcą może być osoba, która faktycznie poniosła koszty wynikające z otrzymanej faktury za dostarczenie paliw gazowych (tj. osoba, która zawarła umowę sprzedaży paliw gazowych lub umowę kompleksową i jest odbiorcą wskazanym w fakturze VAT).

Do wniosku należy załączyć:
• fakturę dokumentującą dostarczenie paliw gazowych przez przedsiębiorstwo gazowe,
• dowód uiszczenia kwoty wynikającej z faktury za gaz.

Refundacja przysługuje jeżeli gospodarstwo domowe wykorzystuje, jako główne źródło ogrzewania gospodarstwa domowego, urządzenia grzewcze zasilane paliwami gazowymi, które zostały wpisane lub zgłoszone do Centralnej Ewidencji Emisyjności Budynków (CEEB) do dnia 21 grudnia 2022 roku albo po tym dniu w przypadku głównego źródła ogrzewania wpisanego lub zgłoszonego po raz pierwszy do CEEB (mowa o urządzeniu uruchomionym po raz pierwszy po tej dacie).

Świadczenie przysługuje po spełnieniu ustawowego kryterium dochodowego wynoszącego:
• 2100 zł dla jednoosobowego gospodarstwa domowego;
• 1500 zł na osobę w przypadku gospodarstwa wieloosobowego.

Gospodarstwem domowym jednoosobowym jest osoba fizyczna samotnie zamieszkująca i gospodarująca.
Gospodarstwem wieloosobowym jest osoba fizyczna oraz osoby z nią spokrewnione lub niespokrewnione pozostające w faktycznym związku, wspólnie z nią zamieszkujące i gospodarujące.

Weryfikacja dochodu:
Wysokość przeciętnego miesięcznego dochodu ustala się na podstawie dochodów uzyskanych:
• w 2021 r. w przypadku wniosku złożonego w okresie od 01 stycznia 2023 r. do 31 lipca 2023 r.
• w 2022 r. w przypadku wniosku złożonego w okresie od 01 sierpnia 2023 r. do 31 lipca 2024 r.
• w 2023 r. w przypadku wniosku złożonego w okresie od 01 sierpnia 2024 r.

Wniosek należy złożyć nie później niż do dnia 30 września 2024 roku lub w terminie 30 dni od otrzymania i opłacenia faktury dokumentującej dostarczenie paliw gazowych.

Dochód weryfikowany jest jednorazowo przy złożeniu pierwszego wniosku o wypłatę refundacji podatku VAT a także w przypadku, kiedy zmienił się skład gospodarstwa domowego.

Informacja o przyznaniu refundacji podatku VAT jest przekazywana na adres poczty elektronicznej wskazany przez wnioskodawcę we wniosku o refundację podatku VAT. W przypadku nie wskazania adresu poczty elektronicznej, istnieje możliwość odebrania informacji o przyznaniu refundacji podatku VAT w siedzibie tutejszego Ośrodka.

Refundacja podatku VAT za dostarczone paliwa gazowe zostanie wypłacona po otrzymaniu środków na ten cel z budżetu państwa.

Wniosek można złożyć:
tradycyjnie (papierowo) w siedzibie MOPS Ruda Śląska ul. Markowej 20 (pok. nr 5) w godzinach pracy Działu Obsługi Klienta, tj.

W okresie od 1 sierpnia do 31 sierpnia:
poniedziałek, wtorek, środa 8:00-15:00
czwartek 8:00-16:30
piątek 8:00-13:30

W okresie od 1 września do 31 lipca:
poniedziałek, wtorek, środa 8:30-15:00
czwartek 8:30-16:30
piątek 8:30-13:30

elektronicznie za pośrednictwem platformy ePUAP oraz aplikacji mObywatel

Złożenie wniosku za pomocą środków komunikacji elektronicznej możliwe jest poprzez wysyłkę pisma ogólnego na skrzynkę ePuap tutejszego Ośrodka załączając plik zawierający wypełniony i podpisany elektronicznie wniosek o refundację podatku VAT.

WAŻNE: W przypadku złożenia wniosku o refundację podatku VAT za dostarczone paliwa gazowe za pomocą środków komunikacji elektronicznej wniosek opatruje się kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym albo podpisem osobistym. Podpis osobisty to zaawansowany podpis elektroniczny.

Podpisanie pliku za pomocą profilu zaufanego możliwe jest poprzez stronę:
https://www.gov.pl/web/gov/podpisz-dokument-elektronicznie-wykorzystaj-podpis-zaufany/

Wysłanie pisma ogólnego na skrzynkę ePuap tutejszego Ośrodka możliwe jest poprzez stronę:
https://www.gov.pl./web/gov/wyślij-pismo-ogolne

Przy użyciu aplikacji mObywatel:
Pobranie aplikacji mObywatel jest możliwe poprzez stronę: https://www.gov.pl/web/mobywatel-w-aplikacji/pobierz-aplikacje1

Aby złożyć wniosek przez ww. aplikację należy wybrać w niej opcję Złóż wniosek a następnie wybrać właściwy wniosek.


Pobierz aplikację do wyświetlania załączników: Pobierz aplikację Acrobat Reader - dokumenty pdf

strzałka do góry