ABIP.pl logo

prowadzony przez:
Powiatowy Zarząd Dróg i Transportu w Łowiczu


BIP > FORMA PRAWNA



Statut PZDiT

UCHWAŁA Nr VIII/62/2007 RADY POWIATU ŁOWICKIEGO

z dnia 06 czerwca 2007 roku

w sprawie przekształcenia powiatowej jednostki organizacyjnej.

Na podstawie art. 4 ust. 1 pkt 6, art. 6 ust. 1 i art. 12 pkt 8 lit. i) ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1592; z 2002 r. Nr 23, poz. 220, Nr 62, poz. 558, Nr 113, poz. 984, Nr 153, poz. 1271, Nr 200, poz. 1688, Nr 214, poz. 1806; z 2003 r. Nr 162, poz. 1568; z 2004 r. Nr 102, poz. 1055), art. 21 ust. 1 pkt 2 i ust. 2 ustawy z dnia 30 czerwca 2005 r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 249, poz. 2104, Nr 169, poz. 1420, z 2006 r. Nr 45, poz. 319, Nr 104, poz. 708, Nr 170, poz. 1217, Nr 170, poz. 1218, Nr 249, poz. 1832) i art. 19 ust. 1 i ust. 2 pkt 3, art. 20 i art. 21 ust. 1 ustawy z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych (Dz. U. z 2007 r. Nr 19, poz. 115, Nr 23, poz.136) Rada Powiatu Łowickiego uchwala, co następuje:


§ 1. 1. Z dniem 1 października 2007 roku przekształca się powiatową jednostkę organizacyjną – jednostkę budżetową pod nazwą „Powiatowy Zarząd Dróg i Transportu w Łowiczu”, zwaną dalej „Zarządem”.

2. Nadaje się Zarządowi Statut, określający przedmiot jego działalności stanowiący załącznik do niniejszej uchwały.


§ 2. Zarząd przejmuje w całości wyposażenie, wszystkie prawa rzeczowe i majątkowe dotychczasowego Powiatowego Zarządu Dróg w Łowiczu.


§ 3. Wykonanie uchwały powierza się Zarządowi Powiatu Łowickiego.


§ 4. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.

 

PRZEWODNICZĄCY RADY

Marcin Kosiorek

 

Załącznik do Uchwały Nr VIII/62/2007 Rady Powiatu Łowickiego

z dnia 06 czerwca 2007 roku

 

STATUT

POWIATOWEGO ZARZĄDU DRÓG I TRANSPORTU W ŁOWICZU


Rozdział I

Postanowienia ogólne


§ 1. 1. Powiatowy Zarząd Dróg i Transportu w Łowiczu, zwany dalej „Zarządem” jest jednostką organizacyjną Powiatu Łowickiego.

2. Zarząd działa na podstawie niniejszego Statutu oraz w oparciu o powszechnie obowiązujące przepisy prawa.


§ 2. 1. Siedzibą Zarządu jest Miasto Łowicz.

2. Zarząd działa na obszarze Powiatu Łowickiego, jednak dla właściwej realizacji celów może prowadzić działalność poza granicami Powiatu, zgodnie z obowiązującym porządkiem prawnym.


§ 3. 1. Zarząd nie posiada osobowości prawnej.

2. Zarząd może używać skróconej nazwy w brzmieniu: PZDiT”.


§ 4. Nadzór nad działalnością Zarządu sprawuje Zarząd Powiatu Łowickiego.


Rozdział II

Przedmiot działalności


§ 5. Celem Zarządu jest konsekwentny, stały i zrównoważony rozwój sieci drogowej przyjaznej środowisku, realizacja inwestycji i remontów oraz organizacja transportu samochodowego zaspakajające potrzeby Starostwa Powiatowego w Łowiczu i powiatowych jednostek organizacyjnych.


§ 6. 1. Przedmiotem działania Zarządu jest wykonywanie obowiązku zarządcy dróg powiatowych w rozumieniu ustawy o drogach publicznych, a w szczególności:

1) opracowywanie projektów planów rozwoju sieci drogowej;

2) opracowywanie projektów planów finansowania budowy, przebudowy, remontu, utrzymania i ochrony dróg oraz drogowych obiektów inżynierskich;

3) pełnienie funkcji inwestora;

4) utrzymanie nawierzchni drogi, chodników, drogowych obiektów inżynierskich, urządzeń zabezpieczających ruch i innych urządzeń związanych z drogą;

5) realizacja zadań w zakresie inżynierii ruchu;

6) koordynacja robót w pasie drogowym;

7) wydawanie zezwoleń na zajęcie pasa drogowego i zjazdy z dróg oraz pobieranie opłat i kar pieniężnych;

8) prowadzenie ewidencji dróg, tuneli oraz udostępnianie ich na żądanie uprawnionym organom;

9) sporządzanie informacji o drogach publicznych oraz przekazywanie ich Generalnemu Dyrektorowi Dróg Krajowych i Autostrad;

10) przeprowadzenie okresowych kontroli stanu dróg i drogowych obiektów inżynieryjnych oraz przepraw promowych, ze szczególnym uwzględnieniem ich wpływu na stan bezpieczeństwa ruchu drogowego;

11) wykonywanie robót interwencyjnych, robót utrzymaniowych i zabezpieczających;

12) przeciwdziałanie niszczeniu dróg przez ich użytkowników;

13) przeciwdziałanie niekorzystnym przeobrażeniom środowiska mogącym powstać lub powstającym w następstwie budowy lub utrzymania dróg;

14) wprowadzanie ograniczeń lub zamykanie dróg i drogowych obiektów inżynieryjnych dla ruchu oraz wyznaczanie objazdów drogami różnej kategorii, gdy występuje bezpośrednie zagrożenie bezpieczeństwa osób lub mienia;

15) dokonywanie okresowych pomiarów ruchu drogowego;

16) utrzymanie zieleni przydrożnej, wtym sadzenie i usuwanie drzew oraz krzewów;

17) nabywanie nieruchomości pod pasy drogowe dróg publicznych i gospodarowanie nimi w ramach posiadanego prawa do tych nieruchomości;

18) nabywanie nieruchomości innych niż wymienione w pkt 17 na potrzeby zarządzania drogami i gospodarowanie nimi w ramach posiadanego do nich prawa.

2. Przedmiotem działania Zarządu jest również organizacja transportu samochodowego, prowadzenie konserwacji, remontów, modernizacji obiektów Starostwa Powiatowego w Łowiczu i powiatowych jednostek organizacyjnych, przekazanych zarządowi do wykonania, a w szczególności:

1) bieżąca i okresowa ocena stanu technicznego obiektów, urządzeń, zakup usług i robót jeżeli tego wymaga stan techniczny budynku, budowli itd.;

2) przygotowywanie dokumentacji prawnej, technicznej i ekonomicznej, kosztorysowej do realizacji remontów oraz przechowywanie przedmiotowej dokumentacji;

3) przygotowywanie przetargów, zbieranie ofert i sporządzanie umów oraz wykonywanie innych obowiązków wynikających z przepisów o zamówieniach publicznych w sprawach związanych z wykonywaniem zadań;

4) zabezpieczanie wykonawstwa i nadzoru dla realizowanych zadań;

5) wykonywanie innych prac gospodarczych, obsługowych i usługowych na zlecenie Starosty Łowickiego;

6) prowadzenie gospodarki w zakresie transportu samochodowego oraz utrzymanie powierzonego taboru samochodowego w należytym stanie technicznym.


Rozdział III

Organizacja


§ 7. W wykonywaniu zadań określonych w § 6, Zarząd współdziała z:

1) organami administracji rządowej i samorządowej;

2) Wydziałami Starostwa Powiatowego w Łowiczu i powiatowymi jednostkami organizacyjnymi;

3) innymi podmiotami;


§ 8. 1. Zarządem kieruje jest Dyrektor zatrudniany i zwalniany przez Zarząd Powiatu Łowickiego.

2. Dyrektor Zarządu zarządza jednoosobowo Zarządem i reprezentuje go na zewnątrz działając na podstawie udzielonych mu upoważnień i pełnomocnictw.

3. Dyrektor kierując Zarządem odpowiada za jego działalność i realizację zadań statutowych, gospodarowanie mieniem i środkami finansowymi.

4. Szczegółowy zakres działania oraz strukturę organizacyjną określa Regulamin Organizacyjny zatwierdzony przez Zarząd Powiatu Łowickiego.

5. Dyrektor Zarządu wykonuje czynności z zakresu prawa pracy w stosunku do pracowników Zarządu.

6. Dyrektor wydaje wewnętrzne akty normatywne dotyczące działalności Zarządu.



Rozdział IV

Zasady gospodarki finansowej


§ 9. 1. Zarząd prowadzi gospodarkę finansową według zasad określonych dla jednostek budżetowych.

2. Podstawą gospodarki finansowej Zarządu jest roczny plan finansowy jednostki.

3. Za zobowiązania Zarządu odpowiada Powiat Łowicki.

4. Zarząd prowadzi rachunkowość i sprawozdawczość zgodnie z obowiązującymi przepisami o rachunkowości, sprawozdawczości budżetowej i ustawy o finansach publicznych, z uwzględnieniem zasad szczególnych dotyczących jednostek budżetowych.

5. Zarząd posiada odrębny rachunek bankowy.


Rozdział V


Postanowienia końcowe


§ 10. Zmiany statutu dokonywane są w trybie i na zasadach obowiązujących dla jego nadania.

 

PRZEWODNICZĄCY RADY

Marcin Kosiorek


strzałka do góry